Gå til innhold

15% reduksjons pulley... + Intro

Ranger emnet


Kweid

Anbefalte innlegg

Heisann alle heldige mini eiere.

Jeg har desverre ikke fått presentert meg selv før pga manglende bilder av mitt nåværende fantastiske kjøretøty.

Har nok ingen bilder på lur nå heller, men skal få ordnet noe i fremtiden.

Bilen min er en 2004 DG/W MCS med en god del ekstra utsyr, som feks.

Navigasjon

Panorama

Leatherette

Vinterpakke (tror jeg det heter, oppvarmet front vindu og spylere)

H/K m magasin

Auto klima, stevarmere

dekktrykk osv

Tror den har det meste foruten ryggesensor.

Forrige eier (ASDF). Hadde kjøpt ett speed kit fra outmotoring (tror jeg).

Så jeg kjøpte bilen for 6 mnd siden med Alta CAI, Milltek Cat-back. Det følgte også med en 15% reduskjons pulley, beru tennplugger (kaldere) og Kingsborne tennledninger. Pulley, tennplugger og tennledninger var ikke montert.

Fikk derfor i forrige måned motert pulley plugger og tennledninger hos bavaria i stavanger/sandnes. Ba dem også skifte serpentin beltet, hvilket de gjorde (original belte montert). Alt ok første uken men så må nok beltet ha strekkt seg, for jeg opplever at beltet slipper på pulley under belastning. Ser også at beltestrammeren ligger helt nede på stopperen og ingen hull som vises. Bavaria Sier at de IKKE har belte som passer denne reduksjons pulleyen (Alta V2.0). Men de vil gjerne skifte dette for meg om jeg får tak i det rette beltet.

Har jo selvfølgelig lest meg ihjel på alle de forskjellige forum om MCS siden første dag jeg fikk bilen, hehe (beste tidsfordriv EVER!!) og har funnet ut at de fleste anbefaler ett belte som heter NAPA 060535 som også skal fungere på 19% pulley, eller NAPA 060539 som er litt lenger.

Så mitt spørsmål etter denne litt for lange tråden er:

Hva kjører dere med?

Hvor/hvordan får jeg tak i disse beltene?

På forhånd takk for kloke svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo

 

Du skal bruke NAPA 60539

Se http://www.altaperformance.com/products/show/8/Supercharger-Pulley-Belt

 

Tror også du kan bruke det belte som følger med JCW kittet.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=RE31&mospid=48020&btnr=11_3817&hg=11&fg=95 (del nr. 4, 6PKX1374, 11287545120) Dette skal BMW kunne skaffe.

 

Du kan også kontakte http://www.lohen.co.uk eller http://www.gtt.uk.com/

De kan helt sikkert levere kortere reim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for gode svar.

Har bestillt meg nytt belte som skal hentes imorgen. Gikk for 6pk x 1372 beltet. Bavaria får ikke tid til og montere dette før etter påsken, Synes det er litt skummelt og kjøre minien med null huller og tensioner stop´en heeelt nede.

Men hvis noen har en ekstra ettermarkets tensioner stop til salg så skrik ut. Ønsker peace of mind hvis beltet skulle finne på og ryke. Rekker nok ikke og bestille dette fra alta osv før bilen skal inn og få montert på nytt belte, som forhåpentligvis sitter som ett skudd:-)

Endret av Kweid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å gjøre det litt enklere, 6PK1373 er fra 6PK1372 CHRYSLER Stratus 2.4 16v

 

JCW er 6PK1374

 

OPEL ASTRA H Caravan 1.9 CDTI bruker 6PK1370

 

Vet ikke hvor mye du har å gå på begge veier på Cooper, men da har du noen alternativer senere, når du trenger reim igjen

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår