Gå til innhold

Golf 3 TDI er litt dau.

Ranger emnet


BVika

Anbefalte innlegg

bare innimellom?

 

Ikke noe problem å kjøre de hardt og brutalt hele tiden heller... hehe

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har da prøve de ventilene, og det hjalp ikke.

Noe som sier noe om startsperre som kan være uprogrammert. At det er derfor det er lagt en egen ledning fra tenning til stoppventil, og at den da kan bli litt dau??

Noen som er enig i dette eller har andre tips?

 

Har denne bilen EGR ventil? Er turboen på denne lik som på en 96 modell Pasat 1,9tdi 90HK AHU motor?

 

Takk for alle svarene..

2007 Ford S-Max TDCi Titanium (konebil)

2007 Passat 2,0TDI 4Motion Highline (arbeidsbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Hei.

 

Dette hørtes helt likt ut..

Hadde vært konge om du testet ut om det hjalp noe med den hjernen. evt om jeg skal prøve den for deg. :-)

Er disse like i ALLE 96 TDIer?

 

Jeg har også lagt opp ledning direkte til magnetventilen, og bilen starter hver gang. men noe rart er det. Den kom for en stund siden, en liten tur, og da kunne jeg slå av bryteren på den ledniongen, og bilen gikk fortsatt. Men da ville den ikke stoppe når jeg slå av tenninga. Måtte kvele den, eller slå PÅ igjen den bryteren på den ledningen min.

 

MVH

Bernt Vika

 

Hei igjen, har nå testa ut hjernen litt, og bilen har fungert perfekt uten å stoppe, og turboen jobber som den skal. Så eg er begynt å helle imot at feilen e utbedra. Men i ekte golfstil så måtte jo den forp.... starteren konke ut :( har ikkje orka å feilsøke meir der.

MVH Tor

Aldri meir Golf. Reparer en feil, få to nye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...
Hei igjen, har nå testa ut hjernen litt, og bilen har fungert perfekt uten å stoppe, og turboen jobber som den skal. Så eg er begynt å helle imot at feilen e utbedra. Men i ekte golfstil så måtte jo den forp.... starteren konke ut :( har ikkje orka å feilsøke meir der.

MVH Tor

 

Da må du for all del si ifra om du har en god hjerne å selge meg? :-) evt en som jeg kunne prøvd for å se om den var feilen. :-)

 

:ford:

2007 Ford S-Max TDCi Titanium (konebil)

2007 Passat 2,0TDI 4Motion Highline (arbeidsbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår