GTjohansen Skrevet Mars 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2009 Har en Golf 3 GT 97 modell som ikke starter når motor er kald. Den krever også å kommegodt opp i turtall etter at jeg får tenning, da mest sansynlig for å opprettholde gnisten. Så fort jeg kommer under 3-4 tusen omdreininger så slukker den, og nekter plenty og starte. Virker ikke som om det kommer gnist til tider. De gangene jeg får start, og får bilen fort som F ut på veien, så er den helt fin. Kan starte og stoppe så mye jeg vil da, men når den står og blir kald igjenn, så starter helvette igjenn. Kan dette ha skyld i? Giver/Hjærne? Dynamo? Ledningsnett? Sikringer/Relè? Takker for alle svar. Hvis du er kjent med Golf og bor i Oslo området så post meg en e-mail (mekking). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[MF-Performance] Skrevet Mars 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2009 Jeg kan ikke hjelpe deg, men sliter med start problemer selv. Ford Fiesta Festival MK1 1981. Bilen har stått parkert i vinter, men va noe tungstartet før jeg parkerte den sent i høst. Om sommeren har jeg ikke hatt dette problemet. Nå når jeg har tatt den frem igjen sliter jeg skikkelig med å få start på den. Det virker som om den ikke tenner, og jeg må bruke startgass for å få livstegn i den. Men selv da er den vanskelig. Og når den først går så må jeg gi godt med gass for å holde den i "live" de første minuttene på tomgang. Når motoren først er varm er det ingen problemer. Kan da stå noen timer og starter kjempefint. NB: Startmotor ny i høst, tennplugger nye i høst, batteri nytt for en uke siden. Siter 1986 Toyota Modell F GL - Vraka 1981 Ford Fiesta Festival Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Mars 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2009 på golfen kan det være en giver som styrer kaldstartfunksjon. tempgiver til insprut f.eks. på fiesta'n ville det hjulpet å vite om det er forgasser eller insprut. Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[MF-Performance] Skrevet Mars 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2009 på fiesta'n ville det hjulpet å vite om det er forgasser eller insprut. Det vet jeg ikke, da jeg har relativt lite peiling på motor. Siter 1986 Toyota Modell F GL - Vraka 1981 Ford Fiesta Festival Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GTjohansen Skrevet Mars 30, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2009 på golfen kan det være en giver som styrer kaldstartfunksjon.tempgiver til insprut f.eks. QUOTE] Noen som veit om det finnes en "Job Guide/service book" å få tak på denne bilen? Jeg har også div andre problemer som jeg sku fiksa, og da hadde det vært digg med en bok som viser tegninger osv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros2554 Skrevet Mars 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2009 Er mest sannsynlig kaldstartsystemet som krangler,temp sensor muligens. Gnisten har det bedre på lavere turtall mht dwell/saturation så er ikkje der problemet ligger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg