Jump to content
Bilforumet.no
Sign in to follow this  
ChrisTARD

Fiat uno turbo i.e hörmann

Rate this topic

Recommended Posts

Jeg har fått start på bilen:D litt dårlig lyd:( men man hører den plystrer. Var en helt fantastisk lyd:D

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=yun9YQV5B-g&hl=en&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=yun9YQV5B-g&hl=en&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

Hørtes supert ut, har noe gjort noe spess med motor.

Har du noen spec's ?:rolleyes:

Holder på med en Uno Turbo selv, men den er desverre tatt av rusta så dette er god motivasjon :-)

hehe. morro:D tja. motoren er ganske orginal men er turbotrykk er skrudd opp. og kollevold-dump er montert. har også helt ny ic og olkjøler på den. alle slanger og rør er skiftet. har nytt pipecrossfilter liggendes. kan skrive mer senere. er det noe du lurer på er det bare og spørre:D

Nei har ikke så mye å spørre om enda, har ikke kommet så godt i gang. Men hvis du vet om noen steder de selger gromme deler så er det bare å skrike ut. Har også problemer med å finne hjullager bak, fikk noen på meca, men de var ikke like de orginale, var mye spinklere. Får se om jeg ikke får lagd en tråd når jeg kommer i gang :D

Hei, ser du driver å fikser på gamle gode tyttebæra mi! Hvis du lurer på spec på motor, evt deler og tips er det bare og skrive. Jeg som bygde om bilen din i 2006 med hørmann og motor. Ble ferdig med min Uno turbo #2 i sommer. Skal se om jeg får lagt ut bilder av den her.

hehe. morro:D tja. motoren er ganske orginal men er turbotrykk er skrudd opp. og kollevold-dump er montert. har også helt ny ic og olkjøler på den. alle slanger og rør er skiftet. har nytt pipecrossfilter liggendes. kan skrive mer senere. er det noe du lurer på er det bare og spørre:D

Litt specs på motor i din fiat.

Balansert veiv, slipte råder og vektjustert med stempler. Portet topp samt innsugs bøy og pleniumskammer. Custom slipt kam fra km kams, med lash caps tot 8.7mm løft (husker ikke durasjon)

Dette er i allefall det jeg gjorde med motoren. Den har tydeligvis hatt ett par eiere mellom oss! Vet ikke om noe av dette er blitt modifisert i senere tid.

Så til ditt problem med ic, kjøp deg en 14cm høy og mellom 40-45cm lang ic som du henger under metall ramma radiatoren står på. Denne har mer enn nok kjølekapasitet til den vesle motoren, og er smal nok til og havne plant med bunn av frontfanger. Skal legge ved bilder så snart som mulig.

hehe. mangler bare bremnser og cooler for og få skiltene på den men er mye annet småpirk på den. har vært mange ganger jeg har hatt lyst til og selge. men vil ha den pga det er så spesiell bil:P er litt rust men er ikke så mye at det er farlig

Kansje det. Er ikke skilter på da jeg ikke har hatt behov for den. Har rukket å kjørt 1 gang på bane med den før snøen kom. Men den er bygd så det er bare eu kontroll og smelle på skilter. Fullstendig rustfri! Brukte 6mnd på bare karosseriet. Og rustbearbeiding. Men du får slenge inn en e-mail eller tlf så kan vi prates mer om det?