Gå til innhold

Problem: Svært tung på rattet!

Ranger emnet


740tic'ern

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har hatt en problem nå over lengre tid som nå har bare blitt værre. Det begynte med at bilen til tider var hard på svingingen (rattet), akkurat som om det buttet imot når man prøvet å svinge. Dette pleide å komme og gå, men i det siste har det vært svært vanskelig å kjøre pga av at rattet ikke ønsker å svinge noe særtlig. Man må kjempe litt før den gir etter og svinger! Noen som har kjennskap til dette problemet? Har nylig skiftet endeledd og sjekket servooljen, og det ser bra ut.

Noen i lillehammer område som tar på seg volvojobber i denne klassen?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du sier:

Man må kjempe litt før den gir etter og svinger.

 

Mener du da at den er hard i starten, men "løsner" slik at det blir lett å svinge igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er rktig olje og oljenivå, og reimer og alt er som det skal.

Så kan det se ut som ei servopumpe eller tannstang som har noen sjukdommer.

Ingen som har vært borti detta før?

 

Har vært borti at den kan bli tung og butte før fullt utslag, men om jeg svinger så vidt litt tilbake og prøver igjen går det som smør.

Symptomer som er der veldig sjelden og ikke i fart.

Som jeg har opplevd da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket reima idag.. den var ganske slakk:P så litt flaut hvis det kun er det som skyld i problemet:P hehe... skal få strammet inn i løpet av helga:)

... viste seg at servopumpa manglet festeskruer:P den satt helt løst! kan ikke skjønne at skruene har falt ut av seg selv.. Så jeg håper jeg får tak i noen nye på volvo.. merkelige greier!

Endret av Morpheus86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår