IL_DUCE Skrevet Mars 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2009 Hei. Spørsmål 1: Jeg trenger å bytte bremscaliperen på bilen, men sliter med å finne ut av hvilken caliper jeg trenger. Jeg fant nettopp ut at den caliperen jeg hadde kjøpt brukt, ikke var lik den jeg hadde stående på bilen. Når jeg leser på nettet virker det som det finnes flere typer.Dermed lurer jeg på om noen råd for hvordan jeg kan vite hvilken type jeg trenger. Spørsmål 2: Når jeg prøver å løsne på boltene på caliperen som står på bilen sitter de bom fast. Jeg har prøvd å ha på olje som skal løsne slikt uten resultat. Andre gode tips. Verkstedet mente jeg måtte være forsiktig slik at jeg ikke ødela boltene, og evt måtte bytte hele navet. Noen tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimbeer Skrevet Mars 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2009 hmmmm....tror kanskje du kan finne ut hvilken type bremser du har ved å se på bremsekraftforsterkeren? Tror det står merke der, noe sånt som ATE feks tror jeg. Siter Lexus IS 200 -99 Golf 3 1.9tdi stv. med div mods -97 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
IL_DUCE Skrevet Mars 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2009 OK. Hvor finner jeg den da. Og har noen tips for mitt andre problem? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sk0g3y Skrevet Mars 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2009 Gi boltene et par skikkelige dunk med en messingdor etc, og en hammer. Og prøv forsiktig å løsne boltne med en latmann eller et par fastnøkler. Vet ikke hvordan hodet på boltene er men? Om boltene løsner, men går tregt, ikke bare forsett å skru ut med latmann. Kan kanskje knekke :S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg