1986Audi90 Skrevet Mars 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2009 Ettersom blokka på audin har sprekt vurderer jeg å lage turbo prosjekt ut av den gamle sliter'n :) har funnet en komplett motor med turbo på autodb (AutoDB-kode: 2076742) Noen som vet om turbo motoren fra audi 100 1988mod passer i audi 90, eller om mye må modifiseres ? :) Siter Audi 90 <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
anbhovl Skrevet Mars 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2009 Ettersom blokka på audin har sprekt vurderer jeg å lage turbo prosjekt ut av den gamle sliter'n :) har funnet en komplett motor med turbo på autodb (AutoDB-kode: 2076742) Noen som vet om turbo motoren fra audi 100 1988mod passer i audi 90, eller om mye må modifiseres ? :) Heisann. Er ikke så veldig masse som må modifiseres. *Må bøye høyre styre stag da dette kommer til å ta borti wastegate *Batteri må flyttes bak og batterikassen må hugges vekk *Må bruke gamle luftfilterboksen og kappe litt i hjulhuset for å få mengdefordeleren til å stå beint og lavt nok. *Må også bruke Venste motorfeste fra den motoren du har i nå *Flytte over ledningsnett og hjerne Ellers er det vel egentlig ikke stort mer enn å finne riktig IC plassering og lage trykkrør osv:) Holder på med samme prosjekt selv. Startet tidligere i uken:) Lykke til:) Siter - 1985 Audi 90 2.2 10V Turbo - 1992 Audi S4 2,2 20V Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
1986Audi90 Skrevet Mars 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2009 Heisann. Er ikke så veldig masse som må modifiseres.*Må bøye høyre styre stag da dette kommer til å ta borti wastegate *Batteri må flyttes bak og batterikassen må hugges vekk *Må bruke gamle luftfilterboksen og kappe litt i hjulhuset for å få mengdefordeleren til å stå beint og lavt nok. *Må også bruke Venste motorfeste fra den motoren du har i nå *Flytte over ledningsnett og hjerne Ellers er det vel egentlig ikke stort mer enn å finne riktig IC plassering og lage trykkrør osv:) Holder på med samme prosjekt selv. Startet tidligere i uken:) Lykke til:) hmm, da burde ikke dette bli så stor jobb i forhold til hva jeg hadde i tankene ^^ takk for svar :) Siter Audi 90 <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahrer Skrevet Mars 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2009 (endret) Går også an å kjøpe høyre styrestag fra Urquattro, da dette har en bøy på seg originalt! Mener også å huske at det finnes to lengder av rekkefemmerne, men jeg husker ikke hvilke motorer som er korte og hvilke som er lange. Endret Mars 25, 2009 av Schnellfahrer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg