Synnøve Skrevet Mars 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2009 Jeg trenger desperat veiledning til å bytte clutchen på min Mazda 626, 98-mod, 1,8 L.!! Jeg finner ingen repair-manuals noen steder på nett.. Hadde vært flott hvis noen kan hjelpe meg så fort som mulig, dette haster:) Bilen lukter svidd clutch når jeg kjører, vil ikke stå i bakke uten håndbrekk bare på giret (den rykker hakkete framover/bakover), og i d siste har d blitt vanskelig å få den i revers og gir generelt. Så jeg regner med at det er cluchen som må byttes:( Det kommer også uvanlig grå røyk når bilen startes, men har kanskje ingenting med det å gjøre? Rep på verksted er for dyrt.. Selve clutchen alene koster jo 3000,-.. Hjelp mottas med takk:pray Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Mars 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2009 Dette er ihvertfall ganske omfattende, så hvis du ikke har mekka mye før,så er ikke dette jobben å ta selv. Girkasse må ut, muligens motoren også. dette fører med seg en hel haug med deksler,slanger osv... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Synnøve Skrevet Mars 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2009 Dette er ihvertfall ganske omfattende, så hvis du ikke har mekka mye før,så er ikke dette jobben å ta selv. Girkasse må ut, muligens motoren også. dette fører med seg en hel haug med deksler,slanger osv... Ja, jeg får hjelp av en mekaniker. Det er han som lurer før vi begynner å skru.. Kunne jeg fått en litt mer detaljert beskrivelse? Ellers en henvisning til en manual som kan leses på nett? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Mars 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2009 Disse har bøker til de aller fleste biler: http://www.automobilia.no/automobilia_V1/v1/index.html Tviler på at det fins noe særlig på nett... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Mars 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2009 Siden du har med deg en mekaniker vet vel han hvordan man gjør det? Er ikke mye forskjellig fra en annen bil, så nøyaktig hva lurer dere/han på? Stortsett grei jobb, men man må av med traversen under motoren, løsne støtdemperen fra navet og ut med drivaksling. Jeg har løftet girkassa ut av motorrommet jeg, men de fleste bruker å heise den ned. Smakssak egentlig. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Synnøve Skrevet Mars 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2009 Takk for hjelpen:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Synnøve Skrevet Mars 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2009 Siden du har med deg en mekaniker vet vel han hvordan man gjør det? Er ikke mye forskjellig fra en annen bil, så nøyaktig hva lurer dere/han på? Stortsett grei jobb, men man må av med traversen under motoren, løsne støtdemperen fra navet og ut med drivaksling. Jeg har løftet girkassa ut av motorrommet jeg, men de fleste bruker å heise den ned. Smakssak egentlig. Kan jeg bruke "1996 Mazda 626/mx-6 Workshop Manual" til bilen tro? Kan det være så stor forskjell på 96 og 98 mod.? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg