Zack Skrevet Mars 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2009 Hei! Vi har hatt toppen av en GTI 8v (GZ m/ mek.innsp) og skiftet alt av pakninger, sim ringer osv. samt ventil fjærer og byttet kamaksling. Jeg har forstått det slik at bensin pumpen på disse bilene ikke skal starte før en kinner, altså ikke kun når tenning står på ? Vi hadde mistanke om at bensinen ikke kom frem da vi sjekket dyser mm. og kjørte dermed en pluss ledning direkte i fra batteri til pumpe, da gikk den som normalt å sprøyta frem bensin, motoren starte å går litt, men høres mildtsagt ut som en traktor, har stilt på tenning og skiftet plugger og sjekket ledninger, alt ok. Men så... I det vi hadde prøvd å få gang på den en liten stund, ser jeg plutselig fremme på toppen 2 små dråper med vann som mest sannsynlig har kommet ut i fra mellom toppakning, kan dette tilfeldigvis bare være noe kondens eller kan det være noe mye mer drastisk ? Rant også noen dråper med vann ut i fra eksosen, jeg begynner selvfølgelig å bekymre meg litt her.. hva kan i såfall forårsake dette ?? Vann i dispenser har ikke sunket. Siter O Saab 900S (1997 - Bruksbil) X VW Golf 2 GT (1988 - Delebil) X Volvo 940GL (1991 - Bruksbil) X Volvo 740GL (1989 - Bruksbil) X Opel Omega 2.0 16v (1997 - Bruksbil)X VW Golf 2 1.8 Sport (1985 - Bruksbil)X VW Golf 2 1.6 GL (1990 - Bruksbil)X VW Golf 2 GTI 8v (1985 - Delebil)O VW Golf 2 1.6 CL (1986/87 - Ombygd til GTI) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raceworld Skrevet Mars 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2009 Om du får vann i forbrenningen, så vil du se dette ganske tydelig på eksosen.. Tett, hvit røyk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
royterje Skrevet Mars 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2009 hehe høres ut som du har et problem der ja. er det dem motoren du kjøpte av meg for 5-6år siden? du har fått montert nå? kansje et domt spørsmål men har dere trekket til toppen? kansje ikke nok? sjekket dere om den var plan? eg har også en slik topp liggende. Siter golf2 syncro med 1,8 20v turbo. golf2 vr6 turbo bora 1,9tdi vw lt bilbergningsbil vw transporter tdi arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zack Skrevet Mars 30, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2009 hehe høres ut som du har et problem der ja. er det dem motoren du kjøpte av meg for 5-6år siden? du har fått montert nå? kansje et domt spørsmål men har dere trekket til toppen? kansje ikke nok? sjekket dere om den var plan? eg har også en slik topp liggende. Hehe.. ingen spørsmål er dumme så de seie, men ja, det er sjekka og toppen er trekt til, men det skjedde bare i starten, har kjørt motoren en del runder rundt siden det skjedde, og da har det ikke vist seg å lekke noe ut av den, så krysser fingrene her :) Skal opp å få testet pumpen og trykket på Møller nå i uken, har skrudd den ned, så når feilen er funnet og eventuelt ny pumpe er på plass og alt er montert så håpa eg på ein litt "bedre start" :) Siter O Saab 900S (1997 - Bruksbil) X VW Golf 2 GT (1988 - Delebil) X Volvo 940GL (1991 - Bruksbil) X Volvo 740GL (1989 - Bruksbil) X Opel Omega 2.0 16v (1997 - Bruksbil)X VW Golf 2 1.8 Sport (1985 - Bruksbil)X VW Golf 2 1.6 GL (1990 - Bruksbil)X VW Golf 2 GTI 8v (1985 - Delebil)O VW Golf 2 1.6 CL (1986/87 - Ombygd til GTI) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.