steinar Skrevet Desember 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2003 Mamma sin Renault Clio hakker noe voldsomt når jeg tyner den maks når den er kald. Oppfører seg som om jeg skulle hatt parknisons i gassfoten når det er blåe grader ute - hva kan forårsake dette, og hva bør jeg sjekke for å identifisere problemet? Når bilen blir varm blir den helt fin å kjøre igjen. Den har aldri vært slik før denne vinteren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Desember 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2003 håper du skrev dette som en spøk? om jeg ikke tar feil så er det vel ganske så dumt å tyne bilen på maks når motoren er kald?!vent til motoren er driftsvarm får du grisekjører... Siter ✔Mercedes C220cdi 2009 ✔Mercedes E220cdi 2007 ✔Mercedes S320 2000 __________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
benredik Skrevet Desember 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2003 Originally posted by steinar Mamma sin Renault Clio hakker noe voldsomt når jeg tyner den maks når den er kald. Oppfører seg som om jeg skulle hatt parknisons i gassfoten når det er blåe grader ute - hva kan forårsake dette, og hva bør jeg sjekke for å identifisere problemet? Når bilen blir varm blir den helt fin å kjøre igjen. Den har aldri vært slik før denne vinteren. kondens? prøv å tøm på ei flaske med kondensfjerner, mitt beste forslag. Siter -93 Audi 80 2.0E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jannis_J Skrevet Desember 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2003 Å kjøre en kald motor hardt er det mest teite du kan gjøre. Da har ikke olja fått noe temp, og heller ikke kommet seg skikkelig rundt i systemet. alltid kjør pent til motoren har fått driftstemp. da vil du beholde motoren myyyye lenger.... nope-mx3 Siter :: Frisørbilentusiast :: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KinG^KaoZ Skrevet Desember 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2003 Kanskje du bør kjøre litt roligt i noen minutter for å få litt varme i motoren først? :eek: Siter To change is easy, to improve is hard. Mitt galleri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
triggerhappy Skrevet Desember 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2003 Smart æææs:rolleyes: Siter -x 1988 Ford Sierra Cosworth -x 1991 Mazda 323 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet Desember 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2003 Hvis motoren er av injection type og her noen km på nakken så er det lurt å sjekke at lambda sensoren fungerer riktig. De har bare en gitt levetid (rundt 80 tusenkm+-). Når den begynner å bli dårlig, så blir det slike symptom som du beskriver. Står forresten i manualen til Honda biler at man ikke skal la motoren gå på tomgang, men begynne kjøre med en gang slik at den kommer raskt opp i driftstemperatur. Dette gir mindre slitasje. Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
triggerhappy Skrevet Desember 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2003 Originally posted by Hondaen Står forresten i manualen til Honda biler at man ikke skal la motoren gå på tomgang, men begynne kjøre med en gang slik at den kommer raskt opp i driftstemperatur. Dette gir mindre slitasje. Forskjell på å gire ved 2000rpm og ved 6000rpm da. Siter -x 1988 Ford Sierra Cosworth -x 1991 Mazda 323 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suggen Skrevet Desember 31, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2003 Clioer med monopoint innsprut skal være sånn... Min er også sånn, og jeg har kjørt et utall clioer/R19 med samme problemet... den er rett og slett mappet for dårlig;) Siter '93 mercedes 320TE '03 peugeot 206sw '68 white M6 '64 amazon HGV osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg