Gjest mathiman Skrevet Mars 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2009 Ja, da var det meg igjen Får stadig ikke start på motorprosjektet mitt. Snakk om en b230FK Har gnist Dysene spruter bensin (vet ikke om det er nok) Skjønner ikke hva det kan være Motoren tenner litt når jeg har på startgass. -Kan det være feiljustering av spjell? -Den skal vel starte selv om tomgangsregulatoren ikke fungerer? -Kan det være at jeg har tatt tempsensoren til toppen fra en forgassermotor? Skjønner ikke dette helt, er jo bensin, burde da tenne på det som er der? Eller er det gnisten som er for liten? Har ikke målt bensintrykket enda, hvilket verktøy bruker dere da? Må vel ha noen koblinger og greier? Noen som vet hva dette kan være? Har tatt bensinpumpe fra en annen bil m b230F, Lars_B sa at det ville fungere uten problemer. Kan det være at den leverer for lite trykk? Ellers har jeg varm garasje, med verktøy og radio, så hvis noen vil komme over og titte, så hadde jeg satt pris på det. Mathias Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Mars 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2009 Litt langt for meg å dra over for å titte, men du har svinghjulet 100% rett? Har du lest feilkoder? Jeg fikk start, men så stoppet den pga drukning... Da var tempsensoren koblet feil stikk på. :) Ellers, sjekk for vakumlekkasjer. Bensinpumpen skal holde i massevis. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest mathiman Skrevet Mars 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2009 Er jo bare en stikk til den tempsensoren, den gule. right? Svinghjulet er 100% rett, kunne ikke være mer riktig. Har sjekket dette to ganger. Lurer på om det er noen av slangene på innsuget som er feil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V70 - ikke R Skrevet Mars 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2009 Hei. Svinghjulsføler er et interessant kapittel. Har gjort samme feilen selv. Øvre dødpunktmerke, på startkransen, skal ikke stå rett opp mot føleren. Når motoren står på tenningsmerker til sylinder 1 skal svingehjulet stå 2 skruehull mot venstre, tellt fra svingshjulsfølerplassering. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest mathiman Skrevet Mars 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2009 du tuller? Satte den som beskrevet i guiden jeg. Sånn at hullingen er ved starteren Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Mars 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2009 er riktig med hullene i starteren ja. har du lest av feilkodene? Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest mathiman Skrevet Mars 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2009 Jeg får ingen feilkoder. Hvis jeg tar ut kontakten for LMM så får jeg feilkoden for den. Håpløst. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240gunnar Skrevet Mars 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2009 Har du feilkoder? Når jeg skulle starte min bil etter motorbytte så startet den ikke, da var det tempsensorn som gjor det. var lh 2,2 tempsensor og lh 2,4 motornett. byttet den og wrom :) Så du kan jo prøve å bytte den. Siter 1990 Volvo 240 B230FT 1986 Daihatsu Rocky 1989 Polaris indy 440 2001 Polaris Edge 600 1999 Cagiva Mito 125 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest mathiman Skrevet Mars 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2009 Hmmm. Begge tempsensorene da eller? Den med 2 stikk er original, kan jo være defekt. Den med kun ett stikk er fra en forgasservolvo. Er det ikke samme? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240gunnar Skrevet Mars 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2009 byttet bare begge, men den til instrumentet kan vell ikke ha noe å si.. Siter 1990 Volvo 240 B230FT 1986 Daihatsu Rocky 1989 Polaris indy 440 2001 Polaris Edge 600 1999 Cagiva Mito 125 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mars 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2009 Den med 1 stikk er bare til instrumentet, så den er ikke vits å bruke penger på. Hvilke plugger kjører du med? Ville kjøpt nye 7-er plugger trur jeg. Sett veiva på 0 grader, skru ut plugg 1 og sjekk om stempel 1 står på topp (bare stikk en skrutrekker nedi og kjenn) Så plukker du av fordeleren og sjekker at den står over merket. (det er et lite hakk på kanten som sier hvor den skal stå) Du har tenningsrekkefølge 1-3-4-2 håper jeg? :) Poffer og smeller det, eller er det bare HELT dødt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest mathiman Skrevet Mars 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2009 den tenner på startgassen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Mars 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2009 Prøv å strupe returen på bensinen, sånn at du får høyere trykk. Du har koblet på vakumslange på bensintrykksregulatoren og alt er i orden der? Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest mathiman Skrevet Mars 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2009 (endret) Jeg lurer egentlig på om det er noe som hindrer den i å tenne skikkelig. I kontaktstykket til "tennforsterkeren" er det 2 mindre pins enn det er på selve tennforsterkeren. Kan dette ha noe med dette å gjøre? Skal prøve å strupe returen og se hva som skjer Har nye plugger fra biltema som skulle være til b230FK. Skal fungere fint de. Hvordan kan jeg stille inn spjellet rett? Noen som vet? Skal jeg ha temp-plugg fra 940 eller 240? Endret Mars 24, 2009 av mathiman Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Mars 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2009 Biltemaplugger?? Kast de... Eneste som vil gå skikkelig er NGK og muligens noen dyre Bosch. Jeg har prøvd feiltema på en a-motor også. Virket ikke noe bra! :P Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg