Audi_dude Skrevet Mars 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2009 (endret) Hei.. har fått en merklig problem med musikkanlegget på A6'n! når jeg skrur opp musikken til 40-41 volum så stopper musikken, eller blir den lydløs på en måte (CD spilleren spiller men kommer ingen lyd) har skiftet sikringen på høyre W. men det hjalp ikke.. det er Pioneer spiller. kan noen fortelle meg hva skal jeg gjøre...? takk. Endret Mars 22, 2009 av Audi_dude Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Devil Skrevet Mars 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2009 Hjelper litt mer om du forteller hva slags cd-spiller du har :P hehe.. Siter low and slow, is how it goes low and slow, plowing snow. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi_dude Skrevet Mars 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2009 det er Pioner men er ikke sikkert på hvilket type. :/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Mars 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2009 Separat forsterker?? hva har du i tilfelle koblet til den, og hvordan er det koblet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bora2000SR Skrevet Mars 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2009 kan være den orginale forsterkeren i bilen som kutter pga for mye inneffekt på den.. ikke sikker den tåler det. er det sånn at om du starter og stopper bilen f.eks så kommer den igjen? eller går det sikring vær gang den kutter? Siter Team Low And Slow - VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985 x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982 x Mazda 626 2.0 1987 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi_dude Skrevet Mars 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2009 har ikke koblet noe forsterker, det er bare CD spiller som er koblet til høytalerne.. og ikke noe annet. hmm,.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi_dude Skrevet Mars 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2009 nei har ikke vært noe sikringkutting, jeg bytta sikringen bare for være sikkert på at den ikke er for lavt... nei den kommer når jeg skrur opp lyden, og ikke når jeg stopper og starter bilen.. men det som du sa om innbygd forsterker, det kan hende at det er pga CD spilleren.. den er såpass gammel at den ikke spiller MP3. (!) men den har 4x50W forsterker. kansje CD spilleren (innbygd forsterkeren)som ikke tåler det?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Mars 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2009 Hva har du koblet på denne cdspilleren da?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bora2000SR Skrevet Mars 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2009 jeg tenker på den orginale forsterkeren i bilen jeg.. er ofte det i nyere audier og slikt... kan være den ikke tåler inneffekten... når jeg kobler anlegg i biler med orginalforsterker så kobler jeg den ifra og legger opp nye kabler til høyttalerne... men virker veldig rart at den kutter da men... Siter Team Low And Slow - VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985 x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982 x Mazda 626 2.0 1987 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi_dude Skrevet Mars 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2009 ok så hvis det finnes en orginale forsterker i bilen må jeg koble den fra da.. men hva med å bytte CD spilleren først?? kan hende at den ikke tåler de høytalerne, det er 4 orginale 6.5" høytaler og 4 orginale små høytalere som er koblet til CD spilleren... jaa.. det er veldig rart, blir irritert noen ganger når jeg har lyst å skru opp lyden på en bra låt :P men ska forsøke å finne den forsterkeren.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Mars 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2009 8 høyttalere ja, og sikkert bare 4 utganger, så da kan det være at du laster forsterkeren i spilleren for lavt (hvis det IKKE er en separat forsterker i bilen) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Mars 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2009 Han mener vel komponentsettene i dørene foran og bak dah... kan være en løs/nesten-løs ledning i en dør som får kontakt med Jord når volumet blir så høyt at det rister litt i dørtrekket. Om det er originalhøyttalerne som sitter i dørene fortsatt, sjekk heller bak spilleren for dårlig isolerte høyttalerledninger. Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
@lpher Skrevet Mars 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2009 Det høres ut som om spilleren lar forsterkerdelen gå i protect ihvertfall... 1000-kroners spørsmålet er hvorfor det gjør det. Som oftes er det enten en høytaler som er "litt svidd" eller en høytalerkabel som går til jord. Siter Lexus GS300 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mars 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2009 Er volum på 40 ganske høgt på Pioneer? Har du ekstra bass, loudness eller lignande på? Kor høgt kan du spille der alle innstillinger er i 0? Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Devil Skrevet Mars 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2009 Spiller opp mot max på Pioneer spiller'n min og har bass å londness på full guffe :D Siter low and slow, is how it goes low and slow, plowing snow. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg