Gå til innhold

Lekkasje fra toppakning på høyre side?

Ranger emnet


^Th0mas^

Anbefalte innlegg

Merket i dag at bilen lekker olje ved nedre del av motoren på høyre side, omtrent der motorens toppakning ligger. Har ellers litt blå røyk ved oppstart om morgenen, men dette går fort over. Bilen bruker i tillegg en god del olje.

 

Er dette et klart tegn på at toppakningen er gåen? Kan jeg eventuelt kjøre med bilen frem til jeg har fått fikset dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merket i dag at bilen lekker olje ved nedre del av motoren på høyre side, omtrent der motorens toppakning ligger. Har ellers litt blå røyk ved oppstart om morgenen, men dette går fort over. Bilen bruker i tillegg en god del olje.

 

Er dette et klart tegn på at toppakningen er gåen? Kan jeg eventuelt kjøre med bilen frem til jeg har fått fikset dette?

 

Skjekk om det er olje på oljepinna og ikke en grå/hvit guffe. Er det det har kjølevannet bladet seg med olja. Det er ikke bra. Ellers er det jo vanelig at noen motorer svetter litt.

Lada 2107 1600s 86'

Boble 53'

Mercedes Benz W123 76'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjekk om det er olje på oljepinna og ikke en grå/hvit guffe. Er det det har kjølevannet bladet seg med olja. Det er ikke bra. Ellers er det jo vanelig at noen motorer svetter litt.

 

Det eneste jeg vet er at motoren har svetter mye olje rundt stedet toppakninga er, og olje fra pinnen forsvinner etter en del kjøring. Olje er veldig sort, så den har nok ikke blandet seg med vann.

 

Har tenkt å få fikset dette, men kan ikke gjøre dette om 2 uker, da jeg har en mekaniker som skal se på saken da. Jeg lurer på om jeg kan kjøre med bilen intill videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår