tombjer Skrevet Mars 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2009 Hei. Har nylig kjøpt meg en ford mondeo 1,8 TD 1995 modell hvor speedometeret viser helt galt.Det kan brått skvette opp i 40 km/t når jeg står rolig,og det viser kanse 100-130km/t når jeg kansje ligger i 70 max.Hva kan dette være?Mener det er elektronisk speedometer på disse.Takker for svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MK2 Skrevet Mars 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2009 De er elektroniske ja,og høres ut som det er defekt.Hadde en 95 mod bensin hvor speedometeret viste 10-15 km/t for mye hele tiden.Kjøpte et brukt og problemet var løst.Har liggende et instrumenthus fra 97 mod TD hvis du kan bruke det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tombjer Skrevet Mars 21, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2009 er ikke sikker...hører noen sier det kan være en føler som er gåen bare også...men det må vel være en måte å finne ut hvor feilen sitter uten å måtte demontere hele bilen først???Hva snakker vi om av pris for ditt instrument? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OVS72 Skrevet Mars 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2009 Har en 94 Mondeo 1.8 td og den har spedometervaier. Så jeg tror det er det på din også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Mars 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2009 95 har vanligvis elektronisk meter Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tombjer Skrevet Mars 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2009 fikk idag greie på at tidligere eier har tuklet med speedometer med tanke på noe forsikrings greier så speedometer viser 40km/t for mye hele tiden.Men fikk aldri tak på hva som var blitt gjort..Noen tanker?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MK2 Skrevet Mars 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2009 Du kan demontere instrumentet og flytte nåla,den kan du nemlig dra ut og sette på plass igjen,men det er vanskelig å få den på "rett plass" sånn at riktig hastighet vises. Kan selge deg hele instrumenthuset for 400 + evt frakt.Men som sagt så er det fra en 97 Mondeo TD.Mener det har gått ca 202.000 km. Ps. Mondeoen fikk elektroniske speedometere fra og med 95 mod. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg