Gå til innhold

Nissan Skyline - Nøyaktig HVA stopper meg?


TomasK

Anbefalte innlegg

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Porscher blir levert med både forskjellig bredere felger og bredere dekk foran enn bak. Vil til å med stå i vognkortet at felgen bak er større! Når vi skulle regge en porsche så tok biltilsynet å leste av boken som kom med bilen og skrev det inn i vogn kortet!

 

Men av alle ting så leste mannen feil og skrev inn verdiene for turboen og så kunne vi ha veldig breie dekk på bilen!

 

Dette var ved biltilsynet i bergen

I like big butz and I can not lie!

 

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare skrive min opplevelse med biltilsynet når jeg skulle importere urquattroen. Jeg hadde litt høy CO ved første kontroll, tennpluggene var eldgamle, litt sløvt å ikke bytte de før kontrollen. men men. Co gikk langt under maks når jeg fikk bytta de, nok om det.

 

Han ville skrive mangel lapp på at jeg mangla katalysator og lambda sonde. Jeg sa at det ikke skal være verken eller på bilen. Man kunne få katalysator som option på bilen i 85, men det ble ikke standard før 89, trodde dette var sånt de skulle vite. Og hva skal man med Lambdasonde på Trykkforgasser/K-jetronic syns det er litt skuffende og uproffesjonelt at de ikke bruker skikkelig dokumentasjon på sine uttalelser.

 

Han virka liksom skuffa når han ikke fant flere feil da. Voldtok alle stag og ledd under hele bilen med brekkjern, alle foringer og gummi forøvrig er klin nytt :-).. Og det var så å si ikke spor av olje noe sted. Litt vått rundt simring på girkasse bare.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med utgangspunkt i en bil som koster 300.000,- i Japan - 8000,- i frakt hit, og 4 års bruksfradrag vil det se sånn ut:

 

Fakturapris: 300000

Frakttillegg: 8000

Vekt: 1560 kg

Slagvolum: 2598 ccm

Effekt: 211 kw

Alder i hele år: 4 år

 

-------------------------------------------------

Avgiftsberegning:

 

Mva grunnlag: 308234 fakturapris, frakttillegg og klimaavgift

24% mva.: 73976

Klimaavgift: 234

 

= Sum importavgift: 74210 (Betales ved innførsel)

-------------------------------------------------

 

Vektavgift: 77793

Effektavgift: 186837

Slagvolumavgift: 81808

--------------------------------------------------------------------------------

 

= Sum engangsavgift 346438

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

-42 % bruksfradrag 145503

+ Vrakpant: 1300,-

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

= Sum registreringsavgift: 202235 (Betales ved registrering)

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Total sum for kjøretøyet: 584.445,-

 

 

 

Sånnn kirka...

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by LilleGud

ta det med ro. for 2mnd siden skulle alle kjøpe seg AE86... så tror ikke det blir så ille.

 

sant det ,, men noen av oss skal fremdeles ha AE86 :) skyline er faktisk ikke interesant egentlig..hehe

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TurboKnut

Med utgangspunkt i en bil som koster 300.000,- i Japan - 8000,- i frakt hit, og 4 års bruksfradrag vil det se sånn ut:

 

Fakturapris: 300000

Frakttillegg: 8000

Vekt: 1560 kg

Slagvolum: 2598 ccm

Effekt: 211 kw

Alder i hele år: 4 år

 

-------------------------------------------------

Avgiftsberegning:

 

Mva grunnlag: 308234 fakturapris, frakttillegg og klimaavgift

24% mva.: 73976

Klimaavgift: 234

 

= Sum importavgift: 74210 (Betales ved innførsel)

-------------------------------------------------

 

Vektavgift: 77793

Effektavgift: 186837

Slagvolumavgift: 81808

--------------------------------------------------------------------------------

 

= Sum engangsavgift 346438

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Åssen fant du ut vekt,effekt og slagvolumavgift?

 

Originally posted by TurboKnut

 

-42 % bruksfradrag 145503

+ Vrakpant: 1300,-

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

= Sum registreringsavgift: 202235 (Betales ved registrering)

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Total sum for kjøretøyet: 584.445,-

 

 

 

Sånnn kirka... [/b]

 

Har du en kalkyle for dette eller? Hvordan regnet du det hele ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det jeg vet stopper mange skyline drømmer i norge er at man må få nye reflektorer og glass som sprer lyset etter "venstrestyrte veier".. og eksos kravene i norge er førr streng for skyline.. men får du justert det og registrere en skyline i norge så har du garrantert en av norges råeste biler..

-Opel Manta B GT/E 16v Prosjekt

-Opel Omega 3000 24v -91 (Solgt)

-Opel Omega 3000 12v -88 (Vraket)

-Opel Ascona B -76 (Solgt)

-Opel Manta B GSi -86 (Vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår