Gå til innhold

har man rett til re-bahandling av forsikringssaker?

Ranger emnet


fredrikk

Anbefalte innlegg

får fortelle historien først:

 

joda jeg kom inn i en høyresving i 30 sone, så kommer det en bil i mot i innersvingen, altså på min side, både jeg og passasjeren min så at dette kom til å gå galt siden det var en skarp og uoversiktlig sving, med brøytekanter, så var liten tid å reagere på, bremset selvfølgelig, men smalt.

hadde ca 25kmt fordi jeg viste det var glatt.

anslo at jeg hadde ca 20km/t i kollisjonsøyeblikket.

 

hun prøvde å redde seg ut av mitt felt, og havnet i brøytekanten på sin side, med bakenden inn mot innersvingen, der bilen kom fra.

 

var ingen vitner, utenom min passasjer.

 

snakket med min saksbehandler, og hun sier at det ser dårlig ut for min del, og at det til og med kan bli min skyld.

siden fører av den andre bilen har skrevet at hun holdt sin side.

dette ble skrevet på forsiden på skademeldingen, under "Bemerkninger eller forbehold"

leste på storebrand sine sider, at dette er et felt for hver enkelts MENING.

 

lurer da på hva dere tror om saken?

og om det er mulig å få saken re-behandlet av en annen saksbehandler hvis det skulle gå til helvette?

 

edit: tok bilder av bilene som de stod etter kollisjon, før de ble flyttet, og av hele svingen, og sendte med papirene.

på bildene ser man klart motpartens retning.

 

er forsiktig med å legge ut bildene, siden det oppstod en del trussler, fra motpartens venner og familie som raskt ble tilkalt.

 

var også hos politiet, og fortalte dem alt, men de kunne ikke gjøre noe hvis ikke jeg anmeldte for trussler eller at del ble utført vold.

Endret av fredrikk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo et vitne og det har ikke henne.

Utifra hvordan bilene står og at din bil er bil A så vil jeg si at der ser veldig åpenbart ut at dette ikke er din feil.

 

Om ting er som du sier, så skjønner jeg ikke at det "ikke kan se lyst ut" for deg, du har jo skrevet din version og henne har skrevet sin version. I tillegg har du et vitne samt (forhåpentligvis) bevis på at dem har forsøkt å true deg til å holde kjeft.

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva tror dere?

 

Man må være passe blåst i hue for å hevde at dette er bilfører A's feil. Elementær fysikk (krefter/treghet) tilsier at bil B må ha kuttet svingen.

 

Hvis hun forsikringskjerringa ikke skjønner det, så skal jeg med glede ringe henne. Send meg i så fall hennes telefonnummer. Jeg kommer ikke til å gi meg før hun kan gjengi Newtons første, andre og tredje lov utenat.

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo et vitne og det har ikke henne.

Utifra hvordan bilene står og at din bil er bil A så vil jeg si at der ser veldig åpenbart ut at dette ikke er din feil.

 

Om ting er som du sier, så skjønner jeg ikke at det "ikke kan se lyst ut" for deg, du har jo skrevet din version og henne har skrevet sin version. I tillegg har du et vitne samt (forhåpentligvis) bevis på at dem har forsøkt å true deg til å holde kjeft.

 

hun får ikke vitne siden hun satt på med meg, motparten førte opp hele sin familie som vitner, selv om de kom 10-15min for sent.

 

hun som er saksbehandleren min henger seg opp i at dem har skrivd opp at hun holdt sin side.

 

men man må jo bruke fakta, som bildene men de overser dem tydligvis, tror saksbehandleren min fra terra, lar seg overkjøre av gjensidige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må være passe blåst i hue for å hevde at dette er bilfører A's feil. Elementær fysikk (krefter/treghet) tilsier at bil B må ha kuttet svingen.

 

Hvis hun forsikringskjerringa ikke skjønner det, så skal jeg med glede ringe henne. Send meg i så fall hennes telefonnummer. Jeg kommer ikke til å gi meg før hun kan gjengi Newtons første, andre og tredje lov utenat.

 

ja jeg nevnte newtons lover og krefter for henne, men hu forstår eller vil ikke forstå det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

motparten førte opp hele sin familie som vitner, selv om de kom 10-15min for sent.

 

hun som er saksbehandleren min henger seg opp i at dem har skrivd opp at hun holdt sin side.

 

Du har et vitne på at dem ikke var tilstede i ulykkesøyeblikket.

Er fortsatt straffbart å oppgi falsk forklaring, likeså er trusler fortsatt straffbart.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har et vitne på at dem ikke var tilstede i ulykkesøyeblikket.

Er fortsatt straffbart å oppgi falsk forklaring, likeså er trusler fortsatt straffbart.

 

joda det er straffbart men det hjelper ikke meg hvis ikke forsikringa behandler saken ordentlig.

hvis jeg får skylda eller det blir delt skyld så sitter jeg med en stor verksted regning.

kan anmelde truslene men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første du bør gjøre er uansett å anmelde motpartens familie for trusler og falsk forklaring.

 

Så bør du forklare din kontakt hos forsikringsselskapet at hvis de ikke behandler saken skikkelig blir du nødt til å sette advokat på saken og sende regningen til dem.

 

Du bør også informere forsikringsselskapet ditt om hvordan motpartens familie har opptrått og at du har anmeldt dem.

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fortsatt straffbart å oppgi falsk forklaring

Nåja. Forsikringssaksbehandler er ikke offentlig tjenestemann, så i utgangspunktet er det full anledning til å lyve så mye man vil.

 

Svik (oppgi falske eller mangelfulle opplysninger til forsikringsselskapet for å få utbetalt forsikringspenger) derimot, er forbudt. Men da må forsikringsselskapet selv anmelde.

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns fortsatt det ser ut som BMW-fører har kuttet svingen. Bakhjulene står langt inne i veien, selv etter fronten er dyttet ut.

 

Du kan spørre Rekon om hvor mye det koster å få utarbeidet et sannsynlig hendelsesforløp. Får du støtte fra dem, så må forsikringsselskapet til motparten betale deres honorar. I motsatt fall må du betale selv.

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår