Gå til innhold

B230ET problemer

Ranger emnet


B230ET

Anbefalte innlegg

Mårn.

 

det har seg sånn at jeg driver å legger ned en B230ET i en 245. og da må det kuttes og klippes litt i ledningsnettet, saken er at jeg har montert motor og klipt og årna sånn at bilen starter.

 

jeg har montert tankpumpe og hovedpumpe med konstantstrøm fra batteriet med bryter, og fått strøm på innsprutet og tenning.

 

Bilen starter men går veldig ruskete og lavt, merker også at den får ekstremt mye bensin på tomgang (svart eksos og lukt).

ruser jeg så får jeg en del turtall men den fjusker og smeller litt da, når man kjører vanlig så er allt helt utmerket og fungerer fint, gir man på slik at den begynner å lade så smeller det som fan i eksosen og den mister all kraften.

 

det som er gjort av feilsøkninger er å bytte fordeler lokk og plugger, sjekke kontakter og allt av slanger/koblinger

 

skal også legge til at allt fungerte fint før den ble tatt ut av bilen den satt i orginalt.

 

noen ider?

Volvo 945Lt..

Volvo 745Tic..solgt Volvo 740Gl..vrak

Volvo 740Tic..solgt

Opel Omega 3000..høggd

Opel Omega 3000..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har prøvd å dra av stikket til kaldstart dysa mens den går, da er det ingen endring. kan også legge til at hvis jeg drar av stikka til dyse 2 eller 3 mens den står på tomgang er det ingen forskjell på gangen i motoren, men den går for lett til at den bare kan gå på 2 sylidere.

 

den starter tverrt og går helt supert når man kjører vanlig, men skyter men ladetrykket kommer. har ikke utstyr til å måle bensintrykk, men kan man måle mengden og få en indikasjon om det er der feilen ligger ?

Volvo 945Lt..

Volvo 745Tic..solgt Volvo 740Gl..vrak

Volvo 740Tic..solgt

Opel Omega 3000..høggd

Opel Omega 3000..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår