Gå til innhold

Pendler / Bruksbil... hjelp!

Ranger emnet

Hisap

Anbefalte innlegg

Hei.

Da er jeg på utkikk etter en pendlerbil ettersom bilen jeg hadde tenkt til å kjøpe egentlig ikke var noe bra uansett.

Nå skal det sies at jeg aner 0 og niks om økonomiske biler.

Min nåværende bil sluker over literen på mila så den er absolutt ikke aktuell å bruke.

Bilen skal altså brukes til pendling, ca 10-12 mil hver dag, ellers til og fra butikk etc.

Det jeg ser etter er en økonomisk og sikker bil til max 80 000.

Med økonomisk mener jeg maks 0.7 på mila, rimelig forsikring og at den holder lenge.

Burde også være komfertabel å kjøre iom. at jeg er trøtt nok fra før av om morran.

Må kunne frakte litt bagasje også, så micra/smart etc er desverre ikke aktuelt.

Noen som har noe tips om hva jeg burde se etter?

Så langt har jeg tittet på:

*1999 Toyota Avensis 1.8 110HK. Denne hadde rulla ca 180k og mener disse burde rulle et godt stykke lenger? Denne var rimelig å forsikre så det er et pluss.

*1997 Audi A3 1.6, har hatt A3 før og vet disse er gode å kjøre med lite feil, men kunne tenkt meg noe litt større.

Disclaimer:

Om det finnes noe lignende tråd så fant jeg ikke den med søk knappen så sorry.

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sett på "pizzabiler"

Berlingo,kangoo,partner osv.

Selv har jeg berlingo som firmabil som jeg kjører Tønsberg-Åndalsnes med. ca 62mil.

Den er god og kjøre, bruker LITE og lite vedlikehold. Følg service så får du aldri problemer. Pluss at for 80k så får du en hdi, og uansett en FIN berlingo.

Se på div av dem:)

My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo der sa du noe, en bekjent kjører sånn Skoda pizzabil og den streiker jo aldri.

Men er jo litt dumt å miste bakseter da, kan jo være kjekt i diverse situasjoner.

Titta faktisk litt på en touran for der kan man jo sette inn bakseter etterhvert, men blir litt i dyreste laget.

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke er nødt til å ha hele bilen, med dritt vær dag, så ville jeg tro Hounday Getz er en fin fin bil til sånt, bruker lite også er den god å kjøre. =D

- Mercedes 190E Svære hjul edition

Tror du bør bekymre deg mer i din Corolla ett-eller-annet turbo, da den kan oppnå mye større hastigheter ved en eventuell krasj.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo der sa du noe, en bekjent kjører sånn Skoda pizzabil og den streiker jo aldri.

Men er jo litt dumt å miste bakseter da, kan jo være kjekt i diverse situasjoner.

Titta faktisk litt på en touran for der kan man jo sette inn bakseter etterhvert, men blir litt i dyreste laget.

Nja, men skal du ha bil for din egen del eller for andres del? :)

Dem er utrolig pålitelige, og helt greie å kjøre.

Jeg sliter en del med ryggen, men får ikke vondt av å kjøre berlingo på jobb. Jeg kommer til å kjøpe en slik bil når jeg trenger en bil nr 2:)

Du får jo btw berlingo som personbil:)

My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville faktisk vurdert en vw polo 1,4tdi. De bruker rundt 0,3 på mila på langkjøring, og de er ikke trange. De begynner å få bra kjøreegenskaper også...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville faktisk vurdert en vw polo 1,4tdi. De bruker rundt 0,3 på mila på langkjøring, og de er ikke trange. De begynner å få bra kjøreegenskaper også...

Du sier noe, poloen ser jo ikke så helt for jævelig ut heller noe som er positiv.

Hva med en Subaru Impreza? Subaru er drømmebilen min, så jeg er kanskje litt forutinntatt.

Hadde egentlig tenkt på en 09 Impreza diesel, men den motoren var så dævv at det ble ikke noe av.

Ellers, eldre subaruer er jo kjent for å ikke akkurat bruke veldig lite bensin?

Du får jo btw berlingo som personbil:)

Du sier noe der ja, skal se om jeg finner en brukbar en, men hvordan er gjensalg på disse?

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider