SBaL Skrevet Mars 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2009 Hei alle kloke hoder på bil(stereo)forumet. Kjøpte meg et par forsterkere og en sub her i forige uke for å oppgradere lyden i bilen litt. Uten å koste på alt for mye såklart. Kobla først opp suben, og den virker jo helt strålende. Men da jeg var ferdig med resten og skulle teste dette, oppdaga jeg at det var noen ugler i mosen. Altså, når signal kablene er kobla riktig i forhold til H. og V. samt F. og B. er det kun lyd fra høytalerene H.F. og V.B. Om jeg snur H. og V. til fronten, fungerer også V.F., men den spiller ikke like høyt som H.F. gjør. H.B. er like død uansett hva jeg gjør egentlig. Har sett over alle koblinger (et par ganger), og finner ikke noe galt noe sted egentlig. Er det en mulighet for at forsterkeren er litt halvdød? Det som sitter i bilen er: Blaupunkt GTA 260 Blaupunkt GTA 460 Blaupunkt GTt 1200 MkII Blaupunkt GTx 402 Blaupunkt GTx 693 Og en eller annen sony spiller jeg ikke husker hva heter. (Får rabatter på blaupunkt om noen lurte på hvorfor jeg nesten bare har det) Men det er altså GTA260'n som driver subben, og GTA460'n som driver resten. Takker for eventuelle svar. Siter -'12 Citroën DS3 Sport X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt) ,X -'95 Citroën ZX 2.0 16v (Solgt), X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt), X -'93 Audi 100 Avant 2.8 Quattro (Solgt), X -'90 Volvo 240 2.3GL Sedan (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Mars 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2009 Oi, 2x60 watt til suben, blir det no lyd av det da?? Bruker du flere signalkabler, eller bruker du y-ledd?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Mars 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2009 Er det en mulighet for at forsterkeren er litt halvdød? Det skal vel godt gjøres etter en uke... koble vekk alle høyttalerkabelene på 4-kanaler'n, og prøv hver enkelt utgang med en løs høyttaler for funksjon og nivå. Mistenker du har en kortslutning til jord fra høyttalerledningene i en dør. Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zizal Skrevet Mars 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2009 kortslutning til jord fra høyttalerledningene tenker jeg det er ;) virker sånn utifra det du beskriver Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SBaL Skrevet Mars 17, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2009 Case closed. Var en dårlig signalkabel som ødela for meg. Funker hvertfall bra nå. :D Siter -'12 Citroën DS3 Sport X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt) ,X -'95 Citroën ZX 2.0 16v (Solgt), X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt), X -'93 Audi 100 Avant 2.8 Quattro (Solgt), X -'90 Volvo 240 2.3GL Sedan (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg