Gå til innhold

Audi 200T 10v starter, men stopper igjen

Ranger emnet


JonAF

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg og brutter har et 200 prosjekt gående. Første turbobil etter div. "vanlige" 100

 

Motoren som sto i bilen ved kjøp, startet og gikk 4-5 sekunder på tomgang og stoppet. Da motoren forøvrig var veeeldig sliten og vi hadde tilgang på en en som var i betraktlig bedre stand valgte vi å bytte. Med ny motor på plass, så er resultatet dessverre det samme. Starter som et skudd og går i rundt 5 sek. og så dør den.

Har byttet og målt: halvgiver, coilpakke og mengdefordeler (fulgte med den nye motoren)

Mistenker at det kan være motorstyringa som er løen, men er ikke sikker. (Har ikke byttet/testet mot annen)

Det virker også som årsaken til at den stopper er at gnisten forsvinner. Når den kutter, er det bare sporadisk gnist til tennpluggene etterpå.

 

Håper noen har noen gode råd!

 

Hilsen Jon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du

 

Ja, det var en av de første tingene vi sjekket. Bilen har riktig bensintrykk og får nok bensin.

 

Har forøvrig hatt den feilen på en annen Audi jeg hadde, hvor bensinpumpa var årsaken.

 

Som nevnt virker det som om gnisten til tennpluggene forsvinner etter noen sekunder.

 

Takk for svar

 

Jon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du

 

Ja, det var en av de første tingene vi sjekket. Bilen har riktig bensintrykk og får nok bensin.

 

Har forøvrig hatt den feilen på en annen Audi jeg hadde, hvor bensinpumpa var årsaken.

 

Som nevnt virker det som om gnisten til tennpluggene forsvinner etter noen sekunder.

 

Takk for svar

 

Jon

Sjekk jording på motor .ta en kabel rett fra minus på batteriet til blokka på motoren .

Audi 200 turbo quattro 2,2 l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Hei

 

Dessverre har vi ikke hatt fremgang med bilen. Forsøkte å finne denne tenningsmodulen uten hell. Etter å ha bladd litt i haynes-boka forstod jeg det slik at det bare er de "vanlige" 100-modellene som har en slik modul, mens turbomodellene har et mer omfattende system

 

Den største utfordringen er uansett at bilen står i Trondheim og jeg bor på østlandet. Så de siste forsøkene har vært med brutter per telefon. Regner med å ta en tur nordover igjen nærmere sommeren for å forsøke å få liv i den.

 

Oppdatering følger :)

 

/Jon

Endret av JonAF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår