jørni Skrevet Mars 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2009 Hei. lurer på om det er noen som kan hjelpe meg med hvilken delere jeg kan sette på en dock 2,0 som gir mere hk. Det er ikke IS motors så skal ikke turbolade den. Hva kan jeg gjøre da? Helst ting til under 10k. skriv gjerne hvor mye mere hk jeg får. bilen har 125 hk nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jsolg Skrevet Mars 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2009 tuning for 10k så måtte det beste vært et brukt turbokit, men hvis du ikke skal ha turbo så tror jeg ikke du vil merke noe med tuning til 10k. manifold, luftfilter, kammer, innsug chip/datasprut, høyere komp. osv osv. koster mer enn 10k men først da kan en merke en grei økning. sugemotor er dyrt å bygge. men hvis du klarer å få høyere komp. på en billig måte og få mer luft og bensin lett inn i motoren. og mer eksos ut. så klarer du kansje noen få hk. Siter Mercedes 190e 2.0 -91 Mercedes 190e 2.3-16v -87 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jørni Skrevet Mars 12, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2009 Er det ikke vanskelig og få in turbo på en motor som har dobble kamaksler (kam aksler) er ikke het sikker på ossen det skrives:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alek_88 Skrevet Mars 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2009 tuning for 10k så måtte det beste vært et brukt turbokit, men hvis du ikke skal ha turbo så tror jeg ikke du vil merke noe med tuning til 10k. manifold, luftfilter, kammer, innsug chip/datasprut, høyere komp. osv osv. koster mer enn 10k men først da kan en merke en grei økning. sugemotor er dyrt å bygge. men hvis du klarer å få høyere komp. på en billig måte og få mer luft og bensin lett inn i motoren. og mer eksos ut. så klarer du kansje noen få hk. da bør du ihvertfall ha en kraftig toppakning.. Syns toppakningene på ford DOCH motorene ryker i ett sett jeg:S haha;p Siter sap Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Mars 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2009 Er det ikke vanskelig og få in turbo på en motor som har dobble kamaksler (kam aksler) er ikke het sikker på ossen det skrives:) Det er utrolig vanskelig å få inn turbo på dåkk-motorer. Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alek_88 Skrevet Mars 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2009 Det er utrolig vanskelig å få inn turbo på dåkk-motorer. Eirik + det skulle koste under 10k. så den tanken kan man egentli legge fra seg;/ Siter sap Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaxHarry Skrevet Mars 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2009 Jeg bare spør, hva med å byte til kvassere kam eller bare overhale motoren? Har hørt at det kan gi noen merkbare HK. Siter System som pomper, tute på romper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Mars 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2009 Et brukt turbokit er eneste mulighet til å få merkbar effektøknuing for 10k. Men dette må jo da inneholde en form for tileggsinnsprut el.l for å virke. Og så MÅ du skifte toppakning, den du har holder knapt originalt. Og det vrimler ikke akkurat av brukte turbokit til Dohc Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.