Gå til innhold

Ekstra batteri til anlegget

Ranger emnet


limtopp

Anbefalte innlegg

Heisann, har kjøpt ett nytt orginal batteri til bilen min, men har ett ekstra batteri liggende jeg har tenkt å montere bak baksetet i bilen min.. Er dette noe problem for dynamo osv? Legger opp fra pluss til pluss og minus til minus. Vil dette gå bra?

 

Gjør det pga anlegget trekker serdeles mye strøm. takker for svar:)

Ford Mondeo 2,0 GLX Kombi 95 mod

------------------------------------

Volvo 440 2,0i 93 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har to forskjellige batteri, vil det ene batteriet lade ut det andre hele tiden.. Så du må isåfall ha to like for å få det til å funke.. Evt bare kjøpe deg et stort batteri som du har fremme.. Optima f.eks..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt det står egentlig i den linken jeg la ut. Tips til trådstarter neste gang; bruk søkefunksjonen. Forøvrig anbefaler jeg "den store stickytråden" på bilstereoforumet, der står det mye nyttig.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Las linken du sendte, og der sto mye interesant. Men de batteriene jeg hadde planer om å koble sammen har litt forskjellig speks.. Tror det skiller 10 Amp/h, det ene er 60 (helt nytt) Det andre er 70 (funker helt fint)

 

Begge deler er bly batterier tror jeg.

Ford Mondeo 2,0 GLX Kombi 95 mod

------------------------------------

Volvo 440 2,0i 93 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har to forskjellige batteri, vil det ene batteriet lade ut det andre hele tiden.. Så du må isåfall ha to like for å få det til å funke.. Evt bare kjøpe deg et stort batteri som du har fremme.. Optima f.eks..

 

Der et laderelee gjør jobben :D

- 1987 Toyota Corolla GTi 16

- 1982 Toyota Carina TA60

- 2009 Yamaha Raptor 700R VeiRegga

x 1990 Nissan 200sx S13

x 1987 Toyota Corolla 1,3 XL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk også det at Syrebatterier som gasser er ikke lov inne i bilen.

 

Dette er både fy på EU godkjenning og kontroller og sist men ikke minst det er Knallgass noe som er eksplosivt...

- 1987 Toyota Corolla GTi 16

- 1982 Toyota Carina TA60

- 2009 Yamaha Raptor 700R VeiRegga

x 1990 Nissan 200sx S13

x 1987 Toyota Corolla 1,3 XL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var å kjøpte ett litt kraftigere hovedbatteri igår, og det ser ut til å fungere veldig bra, men justerer jeg bassen enda høyere opp og guffer opp volumet blinker det fortsatt i lysa, men dette kun med drastisk mye bass.. Vurderer å prøve med en kondesator i tilegg bare for å se om dette vil hjelpe en liten smule akkurat i dei kraftigste bass-slaga. Er så mange delte meninger om denne kondensatorn, så det skader ikke å prøve:) Takker for alle svar

Ford Mondeo 2,0 GLX Kombi 95 mod

------------------------------------

Volvo 440 2,0i 93 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er klar over at man ikkje får mere strøm ved hjelp av en kondensator, men den KAN hjelpe i de større bass-slaga slik jeg forstår det. Er vel det den er beregna til, å hjelpe batteriet i de situasjonene batteriet ikke klarer å levere raskt nok. Har hørt folk som har både positive og negative erfaringer, så det skader ikke å få lånt en å prøvd.. :) Skulle GJERNE oppgradert kablene fra dynamon osv, men det er bare så forbanna trangt i motorrommet på mondeon, knapt jeg ser dynamon nedi der.. :P

Ford Mondeo 2,0 GLX Kombi 95 mod

------------------------------------

Volvo 440 2,0i 93 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ford er ikke en god bilstereo bil...

 

Satt annlegg i min og det blinka uansett hva jeg gjorde...

 

Men forskjell på biler noen honda er dritt også mens andre bra

 

Volvo som regel er bra kjørte med alt orginalt av el system i min volvo og den spilte 136,4db uten å blinke i lysa med orginal batteri

- 1987 Toyota Corolla GTi 16

- 1982 Toyota Carina TA60

- 2009 Yamaha Raptor 700R VeiRegga

x 1990 Nissan 200sx S13

x 1987 Toyota Corolla 1,3 XL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår