Gå til innhold

Ta lappen igjen.

Ranger emnet


Larset

Anbefalte innlegg

Mista lappen i 9mnd,ferdig med tap av førerett i dag. Står i papirerne at jeg må avlegge delevis ny førerprøve, altså oppkjøring. Må jeg søke eller er det bare og bestille ny oppkjøring?

 

 

du må søke først på biltilsynet i den regionen du bor/skal kjøre opp.

 

da skriver du et skriftlig brev med navn,fødselsdato og personnummer.

så skriver du taps periode og sperrefristen, samt hvilken region du mistet lappen og hvilket politikammer som beslagla det.

og at du vil søke om å få igjenn førerkortet ditt.

 

1.da vil du få svar fra biltilsynet om en liten stund at saken er under behandling og at dem har sendt saken over til politiet for godkjenning.

 

2 så vil du få tilbakemelding en 2-3uker senere fra biltilsynet når dem har fått bekreftelse fra politiet,sperrefrist dato, samt hva du må gjøre for å få igjenn førerkortet.

samt får du et vedlegg du må ha med deg hver gang du er ute å øvelseskjører,om du skulle bli stoppet uten gyldig førerkort.

noe som du kun får lov til etter sperrefrist er utløpt.

 

så kan du bestille oppkjøring på biltilsynet, samt leie bil fra nermeste trafikkskole.

da bestiller du først oppkjøring hos biltilsynet, og så ringer du traffikkskole for å holde av bil til den dato du skal ha oppkjøring.

 

oppkjøring samlet kr 985,- (oppkjøring - førerkort - bilde)

leie av bil etter kontakt med trafikkskole kr 1.500,00,-inkl moms

 

klarer du dette på første oppkjøring blir det 2.485,00,-

(minus bilde om du har med deg bilde som er bra nok, bilde kr65)

 

håper dette er til nytte.

 

 

knut olav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mista lappen i 9mnd,ferdig med tap av førerett i dag. Står i papirerne at jeg må avlegge delevis ny førerprøve, altså oppkjøring. Må jeg søke eller er det bare og bestille ny oppkjøring?

 

du blir sikkert spurt om du vil ha en oppvarmingstime også når du bestiller bil, noe som du selv må avgjøre om du har behov for.

 

det vil koste kr 500,- så det blir tot 2.000,00,- til kjøreskolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, må nesten alt dette, men trenger ikke oppvarmingstime om en ikke vil, men det ambefales jo om man ikke kan kjøre med noen andre før oppkjøring.

 

ja, mulig en får søknad hos trafikkskolen, men er bare å sende et enkelt brev med alle opplysninger.

men om det finnes et spesselt skjema for dette så for al del bruk det!

Endret av opelastra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Fikk en god del svar her. Finnes et eget skjema får dette.

Men det jeg lurer på er om jeg bare får et negativt svar viss jeg søker 1 måned før sperrefristen?

Håper det ikke er slik at jeg må vente på at sperrefristen utløper før jeg kan sende inn søknad...da tar det jo gjerne 1 måned i søknadsbehandling.

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

 

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Fikk en god del svar her. Finnes et eget skjema får dette.

Men det jeg lurer på er om jeg bare får et negativt svar viss jeg søker 1 måned før sperrefristen?

Håper det ikke er slik at jeg må vente på at sperrefristen utløper før jeg kan sende inn søknad...da tar det jo gjerne 1 måned i søknadsbehandling.

 

ring en måned i forveien du å bestill..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår