Klaffe 142 Skrevet Mars 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2009 Hvilken bremser er det på volvo 142 1971model... ATE eller gerlin?? Finner ikkje merke på caliptera. der er ein "G" med ei hand på på kaliptere. men veit ikkje om dette kan vere gerlin?? Hovedsylinderen min er merka med ATE.... er det forsjellige bremser framme og bak???? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mars 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2009 Om det er en G der, er det no girling.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo 242 dl Skrevet Mars 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2009 kan vel også se det om det er ventilerte foran. hvis det er det pleier det noen ganger å være ate. på noen er det ate foran og girling bak eller ate foran og bak eller gorling foran og bak. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Klaffe 142 Skrevet Mars 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2009 hjertelig takk.. det er nokk gerling eg treng ja ;) har problemer med at eg må trykke fleire gonger på pedalen før bremsene høgger... nokon som har peiling?? alle bremser virket helt fint. so var eg på eu kontroll, og måtte bytte nokon slanger foran og bremseklosser foran. etter det har eg ikje fått bremsene til skikkelig. eg har lufta som berre F***.... men når eg køyrer er det ikkje bremser på første trykket. på tredje trykke klarer eg og låse hjula. men pedallen er veldig tung og trykke inn.... nokon som har forslag?? bremsekraft forsterker??? har nettopp byttet hovedsylinder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Klaffe 142 Skrevet Mars 10, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2009 ja takker for svar. finner vell uto de;) venter på caliper no sood;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo 242 dl Skrevet Mars 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2009 Hadde også problem med harde bremser. Så byttet jeg vakumboksen til bremsekraftforsterkeren, og da ble den bedre. Men du kan ikke åpne den. sorry har bare sett det på 140 serien siste årsmodell. vet ikke om det var orginalt med ventilerte skiver. på 200 serien var det i alle fall noe. på min er det ikke ventilerte. dem på volvo lurte på hva jeg skulle ha foran og eller bak. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tyggern Skrevet Mars 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2009 Hvis du først skal bytte skiver og kalippere bytter du til ate ventilerte fra 73- 164 disse er bolt on og koster omtrent det sammen men forskjellen er enorm...... Betalte vel rundt 4000 for skiver og kalippere. Siter Tyggern:04 V70N titanium sport edition 96 945 turbo(bruks kjærre) 01 VW polo 6n2 colour concept Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo14272 Skrevet Mars 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2009 ej he kjøpt en 72 mod 142 der e ventilerte skiver foran fra 240 å calipere.164e kom vel me ventilerte skiver foran :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg