Gå til innhold

Min Civic Type R (ep3)


Jason940

Anbefalte innlegg

Ja da var vel tiden inne for å lage en liten tråd om bilen min.

 

En Civic type R 2004 mod.

 

Dette er gjort med bilen fra før:

 

H&R 30mm senkesett.

 

Mugen glassfiber luftfilterboks med kaldlufts innsug.

 

Supersprint rustfri eksos med Hks sluttdemper.

 

Hondata K-pro. Progammerbar hjerne med laptop inngang via usb.

 

 

 

Planer for bilen videre er:

 

Montere Seas Lotus Frontsett og 12" Lotus bass.

 

Sote vinduene foran.

 

Bytte bremser foran og bak til Brembo hardstål skiver. Er som orginale men tåler høyere temp og keramiske klosser.

 

Lakkere felgene(Sommer) sorte på nytt.

 

Og bilde må man selfølgelig ha med. Skal legge ut fler når jeg får tatt noen bedre bilder.

 

CIMG5264.jpg

Endret av Jason940

360 M/TURBO TIL SALGS

 

Ny bil i hus: 04mod Honda Civic Type R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh.. Lekker bil. Føler at jeg blir jævlig misunnelig :D

Skal ikke lakkere i en freshere farge da? R-rød eller noe?

 

Takk takk.

 

Er litt fan av mørkere farger. Trur det kan bli fint med sota ruter helt fram og matt sorte felger, lik de som står på bilen nå.

Men kansje R-rød kant på felgene i tilegg, er også noe jeg vurderer.

 

Får teste litt på photoshop kansje:idea:

360 M/TURBO TIL SALGS

 

Ny bil i hus: 04mod Honda Civic Type R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice!

 

Hvordan er støynivået i bilen? Bare tenker siden at mye støyisolasjon er fjerna på Type-R.

 

Hææææ...hører ikke hva du sier.....

 

Neida..klager ikke på støynivået, nivået er faktisk omtrent det samme som i cooper S'n jeg hadde. Klart når du kommer over 120 på motorvei så blir det en god del mer støy da turtallet nærmer seg 4000rpm da brummer det litt ekstra i potta. Men ved pen kjøring er jeg godt fornøyd.:D

360 M/TURBO TIL SALGS

 

Ny bil i hus: 04mod Honda Civic Type R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice!

 

Hvordan er støynivået i bilen? Bare tenker siden at mye støyisolasjon er fjerna på Type-R.

 

Skulle prøvd min Civic du :D Bråker noe sinnsykt i over 80 km/t, og den er helt orginal :D

 

 

Hææææ...hører ikke hva du sier.....

 

Neida..klager ikke på støynivået, nivået er faktisk omtrent det samme som i cooper S'n jeg hadde. Klart når du kommer over 120 på motorvei så blir det en god del mer støy da turtallet nærmer seg 4000rpm da brummer det litt ekstra i potta. Men ved pen kjøring er jeg godt fornøyd.:D

 

Keen på å bytte din Civic, mot min stock '97 Civic HB eller? =P Hehe

- Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle prøvd min Civic du :D Bråker noe sinnsykt i over 80 km/t, og den er helt orginal :D

 

 

 

 

Keen på å bytte din Civic, mot min stock '97 Civic HB eller? =P Hehe

 

Hmmmm.....frister........men.....NEI! Bilir så mye jobb å flytte forsikringer og greier! :)

360 M/TURBO TIL SALGS

 

Ny bil i hus: 04mod Honda Civic Type R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm.....frister........men.....NEI! Bilir så mye jobb å flytte forsikringer og greier! :)

 

Haha.. Jeg forstår =P Har mest sannsynlig ikke råd til forsikringen på bilen din, uansett =P

 

Jeg har virkelig ikke godt av å se på de bildene du la ut, men var det bare meg eller har du satt på et Mugen emblem bak der? På venstre side?

- Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha.. Jeg forstår =P Har mest sannsynlig ikke råd til forsikringen på bilen din, uansett =P

 

Jeg har virkelig ikke godt av å se på de bildene du la ut, men var det bare meg eller har du satt på et Mugen emblem bak der? På venstre side?

 

Er ikke så dyr å forsikre, ca 6000,-

 

Er et Mugen emblem ja, noe tidligere eier har satt på. Pluss noen klistremerker. Klistremerkene skal fjernes da de ikke er så pene lengre.

 

Du kan få kjøpe ctr`n min når jeg får råd til å kjøpe meg S2000:)

360 M/TURBO TIL SALGS

 

Ny bil i hus: 04mod Honda Civic Type R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så dyr å forsikre, ca 6000,-

 

Er et Mugen emblem ja, noe tidligere eier har satt på. Pluss noen klistremerker. Klistremerkene skal fjernes da de ikke er så pene lengre.

 

Du kan få kjøpe ctr`n min når jeg får råd til å kjøpe meg S2000:)

 

Var ikke så ille nei, men om jeg skal ha meg en ny Honda har jeg lyst på enten S2000 eller NSX :D

- Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår