Gå til innhold

Heftelser på bil

Ranger emnet

lroedal

Anbefalte innlegg

Har funnet bil jeg skal kjøpe meg nå, som jeg forhåpentligvis kjøper om noen dager! Men sjekket opp regnr. på den hos Brønnøysund, og det er registrert heftelser på den! Det er tatt opp lån med pant i bilen. Hvordan går jeg fram for at dette skal bli ordnet før overtagelse av bilen? Heftelser følger jo bilen, og jeg ønsker ikke å være ansvarlig for et lån... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet bil jeg skal kjøpe meg nå, som jeg forhåpentligvis kjøper om noen dager! Men sjekket opp regnr. på den hos Brønnøysund, og det er registrert heftelser på den! Det er tatt opp lån med pant i bilen. Hvordan går jeg fram for at dette skal bli ordnet før overtagelse av bilen? Heftelser følger jo bilen, og jeg ønsker ikke å være ansvarlig for et lån... :)

det kan være at lånet er slettet, det tar ca to til tre uker før det blir oppdatert hos brønnøysund.

Hvis ikke så ber du selger legge frem et bankdokument som sier at salgspant i motorvogn blir fjernet før salg.

Dette dokumentet skal inneholde stempel fra bank og navn på hans kundekonsulent i banken, med tlf nr:)

My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg gjorde da jeg kjøpte bil var at jeg tok kontakt med selgeren å lurte på om han kunne skaffe en bekreftelse fra sin bank på at salgspanten i bilen ville bli slettet og at kjøpesummen på bilen ville dekke heftelsen.

Fikk da en mail i fra rådgiveren i banken til selgeren med kontonummer til lånkontoen på bilen som jeg satte pengene rett inn på. Samme dag som pengene gikk inn på kontoen slettet banken heftelsen. Ga ingen penger til selgeren, men en bankbekreftelse på at jeg hadde penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider