Gå til innhold

Pilsner's Volvo 245L 1977 Dagny

Ranger emnet


Pilsner

Anbefalte innlegg

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Så vidt jeg forsto, så var det en bensinvarmer. Men den funker ikke. Noen andre som vet hva det kan være? :P

 

Mener det skal være en tidlig form for webasto, alla defa. Varmer opp kjølevannet sånn at man får varme i varmeapp. skal være timer og på denne, står muligens i midtkonsollen eller noe sånt... litt knotete forklart men=)

 

Se nederst på side 3 her...så ser du litt mer kanskje...

 

http://forum.volvoforum.no/viewtopic.php?f=41&t=23795&start=120

Mvh Dan

- 76` Volvo 245 med femmer og hårføner -

 

http://www.bilforumet.no/200-serien/219274-daain-s-76-245-a.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en bensin drevet webasto. Den varrmer opp kølevannet og sender varmluft inn i kupeen gjennom de store slangene som går bakover. På høyre side rett under dashbord kommer de ut.

Hvis du trykker på den ene knappen i dashbordet hører du at den starter med et lite poff men så stopper den igjen, vet ikke hva det kommer av. Studerte den aldri noe mer. Fant aldri noen timer på den der bilen.

Volvo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at jeg har glemt å svare deg, beklager. :op:

 

Bruttern skulle ha forstillinga selv, så servoen tipper jeg utgår... Ellers, så er det meste av interiøret fortsatt der, så det bør være mulig å hente noe av det du skreiv i lista over her. Du får ta kontakt om du er interessert, da bilen står i Ramfjorden for tiden, mens den skrus ned. :)

1996 Volvo 850 T-5

1993 Volvo 240 GL

[x]1986 Volvo 745 GLE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den funker værtfall ikke. Får se hva jeg får til etterhvert :)

 

Ser at jeg har glemt å svare deg, beklager. :op:

 

Bruttern skulle ha forstillinga selv, så servoen tipper jeg utgår... Ellers, så er det meste av interiøret fortsatt der, så det bør være mulig å hente noe av det du skreiv i lista over her. Du får ta kontakt om du er interessert, da bilen står i Ramfjorden for tiden, mens den skrus ned. :)

 

Ja, hadde trengt noen interiør deler, bl.a setebelter og noen deksler. Kan jo komme å hente, bare koslig å ta Dagny på en liten langtur til Ramfjorn :) Bare si i fra når det passer osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott bil :D

Hehe, jaggu ble tråden min sitert her også gitt. Bensinvarmeren min er fra '90 tallet og er original volvo.

Det er en bensindrevet motorvarmer du har der ja. Om det er Webasto eller Ebersprecher som har laget den, står det nok på lappen oppå. Det kan også være volvos egen konstruksjon.

Hvis den starter med et poff og stopper kort etterpå, kan det virke som flammevakten (fotocelle) som har gitt opp, dårlig kontakt eller er møkkete. Da ser ikke "hjernen" at brenneren har tent og den vil fortsette oppstartprosedyre en stund før den til slutt gir opp og stopper.

 

Lykke til videre med prosjektet :) Stemmer for originale fangere og speiler, -fine felger og senk, og heller gjøre forandringene under skallet.

Endret av Sikkan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott bil :D

Hehe, jaggu ble tråden min sitert her også gitt. Bensinvarmeren min er fra '90 tallet og er original volvo.

Det er en bensindrevet motorvarmer du har der ja. Om det er Webasto eller Ebersprecher som har laget den, står det nok på lappen oppå. Det kan også være volvos egen konstruksjon.

Hvis den starter med et poff og stopper kort etterpå, kan det virke som flammevakten (fotocelle) som har gitt opp, dårlig kontakt eller er møkkete. Da ser ikke "hjernen" at brenneren har tent og den vil fortsette oppstartprosedyre en stund før den til slutt gir opp og stopper.

 

Lykke til videre med prosjektet :) Stemmer for originale fangere og speiler, -fine felger og senk, og heller gjøre forandringene under skallet.

 

Ble værtfall en god del smartere nå :) takk infoen!

 

Takk, håper jeg får gjort noe mer fort. Litt stress uten garasje :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe fin bil du har fått deg!

 

Er jo en Volvo 240 felgtråd her, som kan være grei å se igjennom :) Mye fine felger der ^^

 

Link :

 

http://www.bilforumet.no/200-serien/213826-felgtr-den-240-a.html

 

Tusen takk! :) Ja har sett litt der, tenkte på compomotive. Men er jo ganske brukt men trur det ville ha passet vogna godt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått ett lite problem, vær gang jeg slår på instrumentbelysningen går de to nederste sikkringene. Er ikke helt klok på elektronik osv. Noen som vet hva det kan være?

 

Kanskje litt lurt å nevne hva de to sikringene er til, så slipper folk å løpe ut i bilen å sjekke=)

Mvh Dan

- 76` Volvo 245 med femmer og hårføner -

 

http://www.bilforumet.no/200-serien/219274-daain-s-76-245-a.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje litt lurt å nevne hva de to sikringene er til, så slipper folk å løpe ut i bilen å sjekke=)

 

Ikke dumt :) Jeg er ikke helt sikker, men Parklysene, skiltlysene, istrumentbelysningen og varmeapperatbelysningen er det som ikke funker i værtfall.

 

Tenkte det kanskje kunne være noe under midtkonsollen siden jeg var der å fikkla for en stund tilbake, men har enda ikke funnet ut hva det kan være. Noen som vet hva de ledningene under midtkonsollen kan være til bortsett fra setebeltevarsler? Er en brun, grå og to røde og hvite i en sånn boks eller hva det heter som kommer ut bakfra under matta. Håper noen forstå noe av dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår