Gå til innhold

Audi A6 1,8 T powerfilter hjelp?

Ranger emnet


Haugoen

Anbefalte innlegg

Det er en enkel operasjon å bytte luftfilter på A6.

Bare pass på å finn et filter som har en diameter på 75mm(3")på nakken som skal festes på luftmengdemåleren.

 

Det kan være lurt å finne et filter som ikke trenger olje da luftmengdemåleren er følsom for filteroljen og kan bli ødelagt.

 

TS Racing, Chipsenter.no eller

Kimmit Sport har slike filtre, og de koster ikke så mye heller.

-02 A6 1.8T AVANT

-98 PASSAT

-97 INDY 700SKS

X-91 mod 626

X -01 Skoda Octavia TDI (kjerringbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt et fra chipsenter.

 

Har ikke noen bilder, men det er veldig lett å få montert nytt filter. Bare åpne luftfilterboksen og skru ut luftmengdemåleren fra toppdelen av luftfilterboksen, fest luftmengdemåleren på slangen som går til turboen igjen og fest luftfilteret på andre enden av luftmengdemåleren.

-02 A6 1.8T AVANT

-98 PASSAT

-97 INDY 700SKS

X-91 mod 626

X -01 Skoda Octavia TDI (kjerringbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
Den duelyden du tenker på, får du hvis du kjører uten dumpventil :)

 

Takker for svaret! Men hører jo at man bør helst unngå dumpventil på disse motorene...

Har derfor bestemt meg for å kjøpe en Forge splitter dump valve...

 

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=380134017074&ssPageName=ADME:X:AAQ:GB:1123

 

Disse varer en evighet og skal ikke ødlegge noe som helst...:idea:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svaret! Men hører jo at man bør helst unngå dumpventil på disse motorene...

Har derfor bestemt meg for å kjøpe en Forge splitter dump valve...

 

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=380134017074&ssPageName=ADME:X:AAQ:GB:1123

 

Disse varer en evighet og skal ikke ødlegge noe som helst...:idea:

 

Hepp! kjøp innsatsfilter fra K&N, de har filter som passer på kollevold rallyinport. kjøpte mitt der til min 1.8T da jeg hadde.

 

Med chip og 99 oktan får du en fet lyd med det filteret... det sier tshjj når du girer. luftmassemåler er ikke noe problem, jeg bruker bare å kjøpe nytt filter etter et par år jeg. isteden for å drive å olje dem selv. for alldel ikke sett inn konfilter! da trekker du uansett bare inn varm luft fra turboen (hjelper ikke med varmeskjold), skal du ha konfilter må du legge det på andre siden av motoren eventuelt.

 

Du kan ikke ha noe annet enn en resirk ventil på disse motorene, da får du trøbbel med blandingsforholdet luft/bensin.

Endret av twogees

Mb 190E, jakter på AMG motor :)

Audi A6 2.5 TDI 2002 @450Nm :D vrrrooom

Audi S6 4.2 2001.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår