Gå til innhold

Slippe å betale årsavgifta for delebil?

Ranger emnet


Myrdal

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg henter nok en delebil med skilter en av de nærmeste dagene, men jeg vil ikke betale årsavgift på den akkurat...

 

Er det sånn at hvis jeg sender bilen til hugger'n innen 20 Mars, slipper jeg årsavgifta?

 

Takk for svar :)

 

ja.du slipper det da.om du leverer den før 20.mars..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årsavgift står oppført eier av kjøretøy den 1 januar juridisk ansvarlig for, selv om den blir solgt til ny eier. Hørt om folk som har hatt en del kluss med det.

Er det skilter på bilen 1 januar, så er bilen skyldig i årsavgift det året.

-02 BMW 530i

-97 Pajero - Vintertraktor

+div tyske kriegsmaschinen

 

En sjåfør er den farligste delen av en bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette gjelder for dem som vil fortsatt ha bilen og ikke vrake den før 20 mars.men om du VRAKER bilen, så får du ingen krav på årsavgifta..

 

OK. Var ikke det de sa til meg i desember, da det faktisk var snakk om å vrake bilen da. Jeg fikk opplyst at det er det samme om du leverer inn skiltene eller om du vraker den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fritak for avgift

Leveres kjennemerkene inn til en trafikkstasjon innen 31. desember, blir det ikke skrevet ut avgift for det etterfølgende året. Skal kjøretøyet registreres på nytt i det nye året, betales full avgift ved registrering før 1. juli og halv avgift ved registrering fra og med 1. juli. Leverer du kjøretøyet til vraking/hugging hos godkjent oppsamlingsplass eller til bilopphuggeri (kjøretøy uten vrakpant) senest ved forfall, gis det fritak for avgiften, eventuelt refusjon om den allerede er betalt. Liste over godkjente oppsamlingsplasser finner du her.

fra toll.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kverrulerer ikke:p ..stemmer jo det du sier. Biltilsynet har sagt mye rart tidligere å da, så er tydlig at man bør sjekke opp det de sier.

 

ja..hehe..mange her inne som vet, men egentlig bare tror..hehe..

du har sikkert spurt om hvordan det er når man avsilter bilen og ikke når man vraker den, eller den på biltilsynet som har misforstått, og det er ofte også..men forstår deg at du ikke kvervulerte, men må bare få trådstarter og andre til å vite om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja..hehe..mange her inne som vet, men egentlig bare tror..hehe..

du har sikkert spurt om hvordan det er når man avsilter bilen og ikke når man vraker den, eller den på biltilsynet som har misforstått, og det er ofte også..men forstår deg at du ikke kvervulerte, men må bare få trådstarter og andre til å vite om dette.

 

:) Jeg sa jeg skulle vrake den, men er mange i biltilsynet som ikke har peiling i det hele tatt. Bl.a har de gitt meg tre forskjellige forklaringer om hvordan jeg skal få godkjent motorbytte i golfen min.. Men nå blir det OT her.

Lærte ihvertfall noe nytt i dag jeg å ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja..de sier bare det som passer seg.hehe..enklere å bare si det dem tror enn å sjekke med de eldre herrene i biltilsynet ja..hehe..

man lærer bestandig noe nytt.

men hovedsaken at dem, deriblandt jeg, som skal levere delebiler inn på biltilsynet, får vite at man slipper den helsikes årsavg dersom du vraker bilen før 20.mars.

mye biler som er bra, men som bare blir vraka i siste liten nå, pga at eieren vil slippe avg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Engang for alle..

 

LEVERING av skilter må skje før årsskiftet for og slippe årsavgift..

 

MEN: Om man Leverer skilta og VRAKER bilen før 20mars (papirer fra godkjent mottak er det eneste som nytter) så bortfaller kravet..Vraker man før 1 juni/juli slipper man unna med halve eller noe i den duren..

 

 

se på naf.no.. står der..

Endret av LLH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår