Gå til innhold

Hjelp Hjelp :P Sliter hardt med å finne felger

Ranger emnet


Egil123

Anbefalte innlegg

Bare hyggelig om jeg kan være til hjelp =) Jeg er ingen guru eller noe, har bare satt meg inn i litt småtteri om felger ;o) Felgsmak er en svært personlig ting egentlig, og du vil alltid finne de som ikke er enig i ditt valg. Men hva betyr vel det egentlig, det er DIN bil og DITT valg, derfor vil jeg være ytterst forsiktig med noen som helst anbefalinger i forhold til et valg som tilhører deg og ingen andre =)

 

MEN, og nå kommer det, hehe: OM dette hadde vært MIN bil, hypotetisk sett, og ut i fra de forslagene jeg la ut, så ville valget stått mellom kun 2 av felgene; Zinik Z24 og Avarus AV3. Begge disse er JEG sikker på ville kle bilen din helt utmerket, og min personlige smak gjør at jeg heller mest mot Avarus, ettersom den også har edelstål-kant. Men, jeg vet jo ikke om den kommer med 5x110 boltsirkel ogg noenlunde riktig innpress.

 

8x19 går rett på som en drøm, null problem, 235/35-19 dekk likeså. Sunny dekk kan jeg si lite om, har ingen erfaring med de selv, men om jeg får være så ærlig, så høres det egentlig ut som et billig og jalla merke, og er det nettopp det, så kan du nesten forvente at de slites ut på relativt kort tid. Men dette VET jeg ikke, det vil jeg understreke, det er mest en gjetning basert på hvordan en del andre billigmerker er.

 

Har du tenkt på å gjøre noe mer med bilen? Sideskjørter og lepper/hele fangere? Senking? Alle disse tinga i tillegg til hjul ville gjort bilen din til en lekkerbisken =)

 

Mvh A.K

Her er'e noe muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen AK :)

 

takker og bukker for svar, jeg tror ikke det blir noe styling med det første :P

må samle opp litt penger først i så fall :P

 

det jeg har gjort med bilen så langt er:

sota vinduene

debadge'a den

Irmscher Grill

satt på ny antenne(mindre 7cm)

og noe som ikke er lov i norge, til hensyn for at biltilsynet kan se her inne vil jeg ikke nevne det :P (hva vet vel jeg?)

 

vet du om noen lav profil dekk i samme størrelse da? som du tror hadde vært i samme dimensjon?

 

på forhånd, takk

 

mvh

Egil

- 1998 Mazda MX-5 1.6

- 2008 Opel Astra GTC 1.9(Solgt)

- 1999 Opel Vectra 1.8 (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å dæven, nå fikk JEG stå, hehe =)b =) Gratulerer så mye med felgkjøp, de der kommer til å bli helt kanon tror jeg, skamtøffe =) Er nesten så jeg begynner å angre på at jeg solgte Astra G'n og kjøpte Rav4, hehe =) Men vi trengte Rav4 az, for all del =) Du må legge ut bilder når du får montert de på bilen da. Personlig tror jeg nesten jeg hadde dratt rett i garasjen for å se hvordan det blir ;o) Nok en gang, grattis med flott felgvalg =)

 

Regner med du tok de dekkene du nevnte. Kan jo hende de er helt ok, for all del. Ellers har jeg vært godt fornøyd med høyhastighetsdekker som Falken FK-452 og Federal SS-595. Begge er høyhastighetsmerket (viktig av hensyn til god drenering, begge gir godt grep, har brukbar slitestyrke og begge er fint priset hos http://www.dekkonline.com

 

Mvh A.K, Ski

Her er'e noe muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer med det ene gode svaret etter det andre du AK :)

jeg legger som regel ikke ut bilder av bilen, men jeg skal ta å legge ut bilder av den for din skyld :)

jeg skal en tur på fjellet om 3-4 uker og da er det greit å ha vinterhjulen på :P

så fort jeg kommer hjem derifra så er d på med hjula ;)

 

ja ble de hjulene jeg nevnte (235x35)

jeg hadde tenkt litt på enda mindre profil på dekk til neste gang men er ikke sikker, jeg må jo være innenfor denne 5% grensen haha

 

Felgene kommer på døra kl 5 i dag så kan jeg jo sikkert stelle det opp forran hjula som alt står på og ta et bilde eller 2, så får vi jo et viss blikk på hvordan dette vil bli seende ut ;)

 

hva blir neste steg mon tro? hehe

 

jeg har leika litt med tanken på å lakkere om bilen i hvit farge bortsett ifra taket, for jeg tror med min store front rute GTC only panorama rute (14.000 ekstra -.-) og svart tak resten av veien og hvitt overalt ellers så hadde den blitt rå :P men som sagt det er mye penger når man skal lakkere, så dette er nok ikke noe som skjer med en gang, hvis d skjer i det hele tatt. :)

 

Mvh

Egil

- 1998 Mazda MX-5 1.6

- 2008 Opel Astra GTC 1.9(Solgt)

- 1999 Opel Vectra 1.8 (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk, gleder meg til å se hvordan det blir =) Hva slags hvit kunne du tenke deg i såfall? Man har jo kritthvit, også har man den litt mer duse, lekre (mitt synspunkt) som man finner på en god del nye biler nå, som Merce, BMW, Audi og Fiat 500, for å nevne noen. Stort sett samme fargen på alle, tror nesten det skal godt gjøres å skille de fra hverandre. Men høres ut som om det kan bli lekkert det. Eneste ubehagelige med det, er smertene i lommeboka, bør jo nesten ta inni dørene og greier også ;o)

 

Mvh A.K

Her er'e noe muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

såklart :)

 

ja tenkte på den hvitfargen du nevner nå som er på de nye aud, bmw etc :)

 

akkurat pakket ut felgene nå, ser strålende ut :)

 

anngående denne lakken så tror jeg muligens ikke det blir før til høsten eller lignende :P er veldig usikker

 

bilder kommer senere :)

mvh

Egil

- 1998 Mazda MX-5 1.6

- 2008 Opel Astra GTC 1.9(Solgt)

- 1999 Opel Vectra 1.8 (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår