Bobbysucks Skrevet Mars 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2009 Lurer på om det lar seg gjøre å trimme "ned" en turbo-bil? Har følgende idè. Ha et programoppsett til bane/hardkjøring, der motoren yter 400-500hk, og et program til daglig rolig kjøring, la oss si 100hk, for å spare på bensin/dekk. Lar det seg gjøre? Siter brumm brumm... ptchiii.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Mars 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2009 Alt går. Spørs hvor fint den vil gå med "400-500hk" dyser på "100hk" Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Mars 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2009 Hva med å bruke gasspedalen til å regulere bensinforbruket? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Mars 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2009 Lurer på om det lar seg gjøre å trimme "ned" en turbo-bil? Har følgende idè. Ha et programoppsett til bane/hardkjøring, der motoren yter 400-500hk, og et program til daglig rolig kjøring, la oss si 100hk, for å spare på bensin/dekk. Lar det seg gjøre? det går selvsagt, åssen datasprut har du/skal du ha? Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bobbysucks Skrevet Mars 5, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2009 Har ikke noe bil som er egnet, men myser litt på audi S2 med "safe" 4-500hk oppsett. Men har foreløpig fraskrevet meg hele ideen iom. rekkefemmeren drikker MYE selv med lett høyrefot. Noen flere tanker om dette? Siter brumm brumm... ptchiii.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Mars 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2009 Har ikke noe bil som er egnet, men myser litt på audi S2 med "safe" 4-500hk oppsett. Men har foreløpig fraskrevet meg hele ideen iom. rekkefemmeren drikker MYE selv med lett høyrefot. Noen flere tanker om dette? hør på audi/vw klubben, her er det bare garasje-mekanikere omtrent. Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Mars 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2009 altså svaret mitt vil bli ca NEI :) men om du har datasprut og dette er mappet bra så vil du få så minimalt forbruk som du kan oppnå ved roli kjøring men har fortsatt power om du tråkker ned fjøla. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet Mars 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2009 Er det ikke bare å ha elektrisk boost-ventil? Kjøre 0.3 på vei, og 1.7 på bane? :) Dette selges jo over alt, styres med en vippebryter. Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet Mars 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2009 Vet man fikk kjøpt 4-stegs chip til Integralen jeg hadde; 1) øko, optimalisert for minimalt bensinforbruk 2) standard 3) lett trim, til bruk for banekjøring og "inspirert hverdagskjøring" 4) spiser småbarn til frokost og kattunger til lunsj. Kun for periodisk bruk. Forutsatte selvsagt at motoren var bygd for å takle steg 4. Så det er mulig, men jeg aner ikke om noe slikt er tilgjengelig til andre biler. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Niberlin Skrevet Mars 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2009 Problemet er at om man kun stiller ned trykket vil bilen få for mye bensin på høyt turtall. Eneste måte man kan gjøre dette på er å lage to map på datasprut. Da kan du veksle etter behov. Er nok sant at dysene kan slite litt på dette, men er en mulighet. Uansett...Har du ikke råd til bensin, så har du ikke råd til en slik bil. Siter ( x ) Subaru Impreza GT 94/99 ( x ) Nissan 200sx s14a 97 ( x ) Nissan 200sx s13 90' Steg 3 +diverse andre vinterbiler ; ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansien Skrevet Mars 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2009 alternativet er jo å ha to biler! en for bane og en for vei! Siter '09 Ford Ranger '91 Mazda 323 GTX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Mars 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2009 Problemet er at om man kun stiller ned trykket vil bilen få for mye bensin på høyt turtall. Eneste måte man kan gjøre dette på er å lage to map på datasprut. Da kan du veksle etter behov. Det er bare tull. Er bilen mappet skikkelig får du rett bensin mengde på alle kombinasjoner av turtall og ladetrykk. Du bare bruker en annen del av mappen enn du gjør på høyt trykk. På hvert turtalltrinn ( feks 750-1000-1250-osv) har du en celle for hvert trinn i spenning på mapsensor (fra 0-5v, last blir oftest vist som skala fra 0-100). Har du 3 bar map sensor er -1 bar 0v og 3 bar (2 bar ladetrykk) 5v. Her et eksempel (bensin mengde fra 0-255, hvor 255 er 100% DC) Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.