2,8eQUATTRO Skrevet Mars 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2009 Bilen min kokte over i går. Er en Audi 100 2.8e quattro. Er det mest sannsynlig å tro at det er vannpumpa som er gåen? - Den mister vannet, og det er ikke omløpt på vannet. Radiatoren er kald. - Det er en rar høyfrekvent lyd framme i motorrommet. - Mye stress med å bytte vannpumpe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Hitman Skrevet Mars 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2009 Ja, mye stress å bytte vannpumpe siden den går på kamremmen. Høres ut som det ikke er noe vann rundt vannpumpa di. Prøv å åpne lokket på ekspansjonstanken og lufteskruen under dekselet ved panseret og fyll på til max. Start motoren og se om dette hjelper noe. Forsvinner ikke lyden må du antakelig skifte pumpen. Hva du må gjøre for å ordne dette finner du bla i guiden her. Siter Inside every small problem is a large problem struggeling to get out. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2,8eQUATTRO Skrevet Mars 5, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2009 Takk for raskt svar. Skal se om jeg finner denne lufteskruven idag. Den sitter på radiatoren eller? Klarer ikke helt å se for meg motorrommet her jeg sitter...:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Hitman Skrevet Mars 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2009 hehe, ikke radiatoren :-) Den sitter der hvor varmeregisteret sitter. (mellom motorom og frontrute er det et stort plastdeksel) du tar av dette, og når du står ved venstre forhjul ser du skruen på en av slangene inn i varmeregisteret. Det er en plastskrue. Husk også å ha varmeapparatet på fullt. K OBS: Det er veldig veldig viktig å ikke kjøre bilen om det ikke er vann rundt vannpumpa! Da går det varmgang i lageret så er du ihvertfall garantert at pumpa går i stykker :-) Siter Inside every small problem is a large problem struggeling to get out. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2,8eQUATTRO Skrevet Mars 5, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2009 Ser man det ja...ikke rart jeg ikke fant den i går da. Har bare luften en BMW fra før...å den satt på radiator. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Hitman Skrevet Mars 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2009 Jepp, BMWer er gode sånn ;-) Siter Inside every small problem is a large problem struggeling to get out. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
QuattroDriver Skrevet Mars 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2009 Joda, BMW'ene er ikke dumme de... Helt til det kommer til lufting av clutch;) Siter '91 Audi 100 2,8E Quattro Sedan (C4) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2,8eQUATTRO Skrevet Mars 8, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2009 Det var nok ikke luft i systemet som var feilen...luftet det. Men den mister vannet og koker fremdeles. Radiator blir ikke varm. Oljen er helt fin, ikke vann i den. Er det mest nærliggende å tro at det er pumpa som er gåen? Hva med termostat? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg