Gå til innhold

Kjøp av Stv

Ranger emnet


Mr_No_Name

Anbefalte innlegg

Styr unna passat, bare plager å feil med disse bilene. Elendig service uansett hvilken forhandler du bruker!!!

 

Har du passat selv?? Jeg har en 2001 mod passat tdi som har gått over 400.000. Har ALDRIG hatt noe problemer med den bilen.. Har også en 2001 passat 1,6 bensin, gått 260.000. Den har jeg kun byttet coil på.. Ellers aldri noe tull.. Fatter`n har 05 mod avensis. Er på verksted hele tiden. Byttet 2 motorer pga havari før 100.000km

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du passat selv?? Jeg har en 2001 mod passat tdi som har gått over 400.000. Har ALDRIG hatt noe problemer med den bilen.. Har også en 2001 passat 1,6 bensin, gått 260.000. Den har jeg kun byttet coil på.. Ellers aldri noe tull.. Fatter`n har 05 mod avensis. Er på verksted hele tiden. Byttet 2 motorer pga havari før 100.000km

 

dette har jo med vedlikehold å gjøre.. noe som fattern din tydligvis ikke vet hva er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG ville holdt meg laaangt unna Passat, det florerer med feil på de, og VW er er kjent for dårlig service. Det sier selv mange av de jeg kjenner som har VW selv. En kar svigerfar jobber sammen med hadde sin 2003 Passat så ofte på verksted at da bilen hadde gått 100 000 km, så var serviceheftet brukt opp! Og som om ikke det var nok, de ba han gå bort til delelageret og kjøpe nytt hefte!!! DET er FREKT det. Hold deg til Toyota av de to merkene, det vil du ha igjen for, både kvalitetsmessig og ved eventuelt videresalg senere.

 

Mvh A.K

 

hahah

Hvem skriver ut serviceheftet på å være inne på rep??

Har vært på rep med flere biler og aldri blitt skrivd i serviceheftet, fordi det er nok forbeholdt SERVICE!

Jug jug jug.... and so on....

My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahah

Hvem skriver ut serviceheftet på å være inne på rep??

Har vært på rep med flere biler og aldri blitt skrivd i serviceheftet, fordi det er nok forbeholdt SERVICE!

Jug jug jug.... and so on....

 

 

Ehm, hva DU sier er det absolutt INGEN som bryr seg om uansett, for du har ikke annet enn galle å komme med hva enn di sier, så tape (:teip) igjen... JEG vet hva som er tilfellet i forhold til det jeg sier, og hva du mener om det interesser meg langt oppi der hvor sola ikke skinner. Kan du være så snill å få deg et liv istedet for å sitte på et forum og være dum i kjeften? Du setter deg selv i særdeles dårlig lys ved å holde på slik du gjør, men hvis du har så inderlig lyst til å være forumets vits, så gjerne for meg..

Endret av A.K

Her er'e noe muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du passat selv?? Jeg har en 2001 mod passat tdi som har gått over 400.000. Har ALDRIG hatt noe problemer med den bilen.. Har også en 2001 passat 1,6 bensin, gått 260.000. Den har jeg kun byttet coil på.. Ellers aldri noe tull.. Fatter`n har 05 mod avensis. Er på verksted hele tiden. Byttet 2 motorer pga havari før 100.000km

 

Nei men har hatt 3 stk faktisk.

-99 1,8i. Ene mutteren på råden datt av og resulterte i havari.

-02 1,8t Tok fyr i bakluken etter 1 uke

-00 2,5 tdi som bare ble kjørt hjem, til butikken og hjem igjen før den ble solgt. Vile bare ikke ha den men sikkert en god bil. :p

Endret av _240_turbo_

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

 

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm, hva DU sier er det absolutt INGEN som bryr seg om uansett, for du har ikke annet enn galle å komme med hva enn di sier, så tape (:teip) igjen... JEG vet hva som er tilfellet i forhold til det jeg sier, og hva du mener om det interesser meg langt oppi der hvor sola ikke skinner. Kan du være så snill å få deg et liv istedet for å sitte på et forum og være dum i kjeften? Du setter deg selv i særdeles dårlig lys ved å holde på slik du gjør, men hvis du har så inderlig lyst til å være forumets vits, så gjerne for meg..

 

Jeg kom med et POENG.

Trenger ikke være toskete fordet.

Jeg tror da noen få her inne bryr seg om hva jeg sier.

Om det er rett eller galt.

Alt jeg vet er at dem bytter ikke topp på en bil og stempler det inn under oljeskift i serviceheftet!

Man får egen kvitteringer for slikt.

Correct me if im wrong, men jeg har ALDRI sett en VAG med servicehefte for reparasjoner!!!

Så om du flåser fra deg masse dritt for å væra kongen her inne og føle deg stor og voksen bryr jeg meg ikke om.

Jeg holder meg til saken, og er ydmyk hvis jeg tar feil.

Du burde ikke umiddelbart trekke en konklusjon om at en som motsier deg er et rasshøl!!

just my 2 cent.........

Endret av Mr_Q

My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde helt klart tatt Toyota`n eller a4. Hadde nok valgt Toyota`n hvis jeg trengte litt plass.

Styr unna passaten, er bare feil med disse bilen og servicen er bånn.

Har hatt NY golf og Passat, har ikke vært noe annet en feil på disse. Golfen hadde jeg på verksted 22 ganger de 2 første åra. Reg. remmen røk etter 15000. Husker ikke hvor mange ganger jeg hadde passaten inne, men det var en del ganger det også.

Fatter egentlig ikke hvorfor folk handeler biler hos Skolt i Fredrikstad. Har aldri vært boti så dårlig service før.

Kjøpe en Avensis etter dette og har aldri hatt problemer med bilen. jo, det var en gang den ene frontlykten begynte å dugge. Jeg ringte ned til Toyota og de bytte lykten dagen etter...gratis...og det uten noen diskusjon. skulle ha vært skot det..haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av dem er jo spes spennende biler egentlig. Avensisen er pålitelig og taper seg ikke mye i verdi da, men alle disse er jo biler som ikke er vanskelige og få solgt.

 

Kjøremessig ville vel jeg tro at dette er ikke allverdens til kvalitetsforskjell (jeg har ikke prøvd passat da).

 

(Btw; Jeg snakker her kun om de sedate FWD modellene. Så ingen trenger å komme med whine om Quattro turboer eller whatnot :))

 

To valg..ingen så veldig farlige egentlig:

 

1. Litt ufornuftig: Følge hjertet her og trygt velge den typen du liker best.

2. Litt fornuftig: Ha alle tre i tankene når du ser etter bil og gå for en som virker som et bra kjøp uavhengig av hvilken det er.

Endret av tindebrød
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår