himamekkn Skrevet Mars 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2009 har ein scorpio 2,9 og lurer på kor termostaten er(eller andre ting som kan gjer att den koker). for den koker etter berre eit minutt og to på tomgang. har sjekka vannpumpa og den var fin. takknemlig for svar ;) Siter gocart med vw golf motor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian90 Skrevet Juli 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2009 (endret) Sitter inni/bak vannpumpa tror jeg. Gjør det på min 2,8 hvertfall. Sikker på at det kan være termostaten? 1 minutt på tomgang hørtes veldig lite ut, motoren blir ikke varm så fort vel? Du kan jo bare kjenne på den nedre radiatorslangen om når den evt blir varm, da finner du ut om termostaten åpner eller ikke. Endret Juli 12, 2009 av stian90 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2009 Sitter der øvre radiatorslange går inn på innsuget på 2.4/2.9 Koker den etter ett par minutter på tomgang både kald og varm? Hvordan sjekka vannpumpem hatt den ut å sjekka eller bare kjet etter slakk. Ville sjekka at radiator ikke er tett, og målt trykket i systemet, kan jo høres ut som en topppakning. De er kjempe simple å skifte topppakning på, hadd en 2.9 selv, der alt var som det skulle, men etter ca halv mils kjøring begynte den å koke, og da koka den hele tia, men den var skikkelig varmkjørt da, litt politijakt etter den før jeg henta den. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg