RobinDrift Skrevet Mars 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2009 tenkte mer på falskluft om det er en ventil som åpner eller noe.. Siter - 1987 Toyota Corolla GTi 16 - 1982 Toyota Carina TA60 - 2009 Yamaha Raptor 700R VeiRegga x 1990 Nissan 200sx S13 x 1987 Toyota Corolla 1,3 XL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AutoSnuskus Skrevet Mars 4, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2009 Nå ser den ikke ut til å starte lenger i det hele tatt, eller så er det veldig varmefølsom problematikk blitt... Siter VW CADDY 1.9 TDI 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AutoSnuskus Skrevet Mars 4, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2009 Ja nå sku vi se på bilen ute her med en kompis og den gikk fint en halvtimes tid.. Typisk. Må jo bare få kjørt diagnose på dritten men er det no diagnose å kjøre på en 90modell passat? Siter VW CADDY 1.9 TDI 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laffen720 Skrevet Mars 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2009 kan også være rele for strømforsyning... når dette blir gammelt så kobler det ut når det blir varmt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AutoSnuskus Skrevet Mars 6, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2009 kan også være rele for strømforsyning... når dette blir gammelt så kobler det ut når det blir varmt... Tenningsmodulen du mener? Siter VW CADDY 1.9 TDI 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laffen720 Skrevet Mars 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2009 Tenningsmodulen du mener? dette er et eget rele som står i sikringsboksen.. nr128 eller 519. hugser ik helt exakt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AutoSnuskus Skrevet Mars 6, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2009 To gjengangere jeg kan komme på er:1. Coilen 2. Hallgiver(sitter i fordeleren eller ved kamakselen. Hvis en av disse ryker, kommer ofte symptomene når bilen er varm. Bra svar, vært hos Møller i dag og konstatert hallgiver. Møller sier de må bytte hele fordeleren så det blir vel en hos huggern tipper jeg. :win Siter VW CADDY 1.9 TDI 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
the_eye1985 Skrevet Juni 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2009 makent problem på min Volvo 850 Den startet lett i -10 og midt på sommeren men noen ganger når jeg var ute å hadde kjørt og stoppet den ville den faen ikke starte igjen før den hadde blitt kaldere. Solgte bilen fant aldri feilen. Men vil tro kanskje brenseltilførsel/ luft tilførsel Har samme feilen på min bil. Kan starte og kjøre den når den er kald, fortsette å kjøre i timer uten problem. Men parkere du og handler/fyller bensin/ser på naturen, og vil starte bilen igjen, da vil den ikke. Starter først når den har fått 0,5-1 timer ro. Når eg endelig fikk søkt opp noen tråder om dette viser det seg at du solgte bilen uten å finne feilen:-p Hadde håpt å finne et svar. Har to ganger fått feilkoder for manglende eller feil signal i fra kamakselsensor, så dette skal skiftes først. Tar litt tid før den kommer igjen. Hvis ikke dette funker, blir det skifte av styreenhet next. Snakket med VolvoHøgger'n og de har nettopp hatt inne en 850 med samme symptomene og styreenheten var feil da. Håper andre har erfaring med samme problem og kan birda med litt info. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krt_ Skrevet Juni 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2009 To gjengangere jeg kan komme på er:1. Coilen 2. Hallgiver(sitter i fordeleren eller ved kamakselen. Hvis en av disse ryker, kommer ofte symptomene når bilen er varm. Kan bekrefte dette med samme opplegget på min egen OG en venn av meg sin! Siter Volvo V40 1.8 Sport Edition 2004mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Juni 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2009 Hehe, jepp. Vanlig problem dette på mange av vag sine motorer. Kan også opplyse om at man kan bytte hallgiver uten å bytte hele fordeleren, men det gidder ikke møller for da tjener de ikke nok penger. For å bytte hallgiver må fordeler tas ut av blokka, så må fordeleren splittes. Hallgiver er festet med 2-3 skruer, og hele operasjonen går ganske kjapt. Jeg kjøpte ny giver på bilxtra, kosta 700 tror jeg. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfen gynther Skrevet September 18, 2009 Rapporter Share Skrevet September 18, 2009 Bra svar, vært hos Møller i dag og konstatert hallgiver. Møller sier de må bytte hele fordeleren så det blir vel en hos huggern tipper jeg. :win Har hatt samme problem selv, jeg skaffet ny hallgiver og byttet bare denne. Går som ei klokke nå. Som nevnt må du ta av fordeleren, og ta ut akselen som driver rotoren. Den sitter med en låsepinne du slår ut bare så kan du bare dra ut akselen. Da kan du skru av hallgiveren og sette inn ny. Ikke all verdens jobb, men kan være verdt å merke seg hvordan fordeleren sitter da dette vil være greit når du skal sette den på igjen så du får den posisjonert sånn den skal. Hallgiveren koster 743,- på Mekonomen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg