Gå til innhold

Er denne bilen værdt alle penga?

Ranger emnet


drobe

Anbefalte innlegg

Audi = Ryggproblemer

 

Men hva vet vel jeg, jeg har jo japse bil :D Aldri hatt audi kommer aldri til å ha..

 

Smaken er som baken... FUll av dritt og todelt

 

Ryggproblemer????

My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

drobe: Gratulerer med bilkjøpet! Du kommer til å elske quattro!

...Og håper du kommer til å elske resten av bilen og... :m'm:

 

 

 

 

thofte: Godt observert med Sivilpolitiet. Uten overdrivelse tror jeg flesteparten av de 11 postene fra nevnte er dissing av noe, uten mer substans utover det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får spørre han i veihjelpselskapet om hvor mange ferrari han har berga. For hvis du skal høre på han må du jo kjøpe det eller bugatti, siden det garantert er to typer han aldri/skjelden berger.

 

Det blir for dumt og si sånn.

Mange audi på veiene=flere å berge med feil.

Færre av et merke på veiene=ingen/færre å berge.

 

Toskete diskusjon, kommer aldri til å bli enig, men hvem kan si at audi har dårlig kvalitet?

Hadde dem hatt det så tror jeg kanskje ikke dem hadde solgt så mye???!!!

 

Helt enig, det blir for dumt, særlig når du ikke engang klarer å holde deg saklig. Har det noen gang vært snakk om Baghuett eller Ferrari? NEI! Det er snakk om Auda, og jeg nevnte en annen volumselger som motstykke, Toyota. Var kanskje litt vanskelig å få med seg det..

Jo, poplulære biler selger, til tross for at noen av de har mange feil. WV er et enda et slikt merke, de er jo nesten mer på verksted noen av de, enn de er på veien. Dertil er jo WV notorisk for sin elendige service, og på målinger har de en bra bit igjen til de som er på toppen av lista over mest fornøyde bileiere. Men så er det jo samme bilene det er snakk om da, Auda er jo bare en overpriset WV, når alt kommer til stykket. MIN private mening da, og helt ubetydelig i denne sammenhengen.

Her er'e noe muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke for å være vanskelig eller noe, men hvorfor har audi fått designer trykt på seg mer ufortjent enn bmw, mercedes, lexus osv? hvem er det som bestemmer dette?

 

Design er opp til alle og enhver, og ingen skal komme og si at dette er design og dette er ikke.

 

Så jeg vil gjerne høre grunnen til at audi har fått dette stemplet ufortjent?

 

 

Hvis det er mitt innlegg du hinter til, så må jeg be deg lese en gang til, kan hende du har misforstått litt. Det jeg snakker om er statusmerke, ikke designermerke, de to begrepene har ingenting med hverandre å gjøre.

Her er'e noe muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, det blir for dumt, særlig når du ikke engang klarer å holde deg saklig. Har det noen gang vært snakk om Baghuett eller Ferrari? NEI! Det er snakk om Auda, og jeg nevnte en annen volumselger som motstykke, Toyota. Var kanskje litt vanskelig å få med seg det..

Jo, poplulære biler selger, til tross for at noen av de har mange feil. WV er et enda et slikt merke, de er jo nesten mer på verksted noen av de, enn de er på veien. Dertil er jo WV notorisk for sin elendige service, og på målinger har de en bra bit igjen til de som er på toppen av lista over mest fornøyde bileiere. Men så er det jo samme bilene det er snakk om da, Auda er jo bare en overpriset WV, når alt kommer til stykket. MIN private mening da, og helt ubetydelig i denne sammenhengen.

 

 

hahahahahahahahahaha

kjører u toyota?

 

detta blir så altfor tåpelig.

sitte å møkksnakke så grønt om audi.

bare fordi du skulle ønske du hadde det selv...

og hvis jeg nå sier at du ikke har erfaring med audi i det heletatt så kommer du bare til å legge inn at foreldra dine har en ny audi som er i stykker, at onkelen din har en audi som er føkka og at broren din kjører en 2009 a4 som er bare møkk.

Så takk til deg, you have made your point...

My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til trådstarter:

 

"Sivilpolitiet" her har 11 innlegg på bilforumet, og ble medlem 01.2009, så jeg ville ikke hørt så veeldig mye på han om jeg var deg. Finnes en del folk her som pisser på alle biltyper bare for å være tøff på internett.. Desverre.

 

"Dieseldyret" eller tidligere "biring" er en sær skrue som på mange måter setter den ekstra prikken over i'en over hva jeg anser som særegne personer her inne. Hans fanatiske syn på mercedes 123/124 kan ikke annet enn karakteriseres som meget spesielt. Videre foretrekker han alt av bakhjulstrekkere, dieselbiler og ikke minst GAMLE biler. Ingen av disse "egenskapene" har bilen du linker til, og dermed faller bilen langt utenfor Dieseldyrets spesifikasjoner av hva en god bil angår. Den såkalte statistikken han henviser til er totalt fraværende, og kan betegnes som rent oppspinnn, det er en fattig og ukritisk måte å argumentere på (les: internettargumentasjon). Hvis du sjekker ut noe som heter "AutoIndex" vil du skjønne hva jeg mener. På nevnte autoindex scorer Audi alltid bra, og du vil alltid finne Audi over gjennomsnittet.

 

Mitt tips er at du legger tråden på Audi forumet, der kan du i det minste forvente deg seriøse svar. På denne delen av forumet finnes det alt for mange særegne personer med litt for sterke meninger, og med et litt for snevert syn, noe du garantert kommer til å få erfart etter at jeg har postet det jeg skriver nå :)

 

Lykke til med kjøpet av en ny bil, synes det så ut som at du hadde funnet en nydelig bil i den du linket til. Hadde jeg hatt råd hadde jeg kjøpt den! ;)

 

Bra gjort av deg å få han til å høre på bare deg, og ingen andre!

Hva så om en person har lite innlegg på forumet? For alt du vet så kan de som joinet forumet i går, være de som vet mest om bil av alle her inne..

 

Jeg har ikke hatt audi, men har hatt VAG.. Har dog flere kompiser som har audi, noen av dem har vært på verksted å bytta deler for masse masse tusen, PLUSS alt de måtte betale for arbeidstiden på verkstedet. Såklart er det noen som har audi som aldri er på verksted, eller som "bare bytter den delen selv". Men det har seg jo slik at ikke alle her på forumet har kunnskap, eller plass til å bytte deler.

Ikke missforstå, jeg er veldig stor fan av audi og kommer til å kjøpe meg det i fremtiden, men igjen så er jeg en som kan bytte hva det nå skulle være, pluss at jeg har tilgang til verksted.

 

Og det tipset om å legge det ut på audi-delen av forumet er vel ikke heller det smarteste, siden det ofte er slik at på merkedelene av forumet sitter det folk som er helt blind for andre merker, og bare kommer til å skryte sitt eget merke opp til skyene.

Når man poster et slik spørsmål her, må man regne med å få mange forskjellige meninger, og sånn kommer det alltid til å være. Man må vel bare gjøre opp sine egene meninger og erfaringer.

 

Sånn, nå kan du ta en analyse om meg også! :hello:

 

 

Og gratulerer med ny og tøff bil drobe! ;)

1973 Pontiac Firebird

2007 VW Passat 2.0 TDI

[X] 1961 VW Boble

[X]1983 VW Golf MK1 OldSchool

[X]1988 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha ja kan godt analysere deg også: Du er av typen som ikke leser hele tråden og får med deg helheten. Dermed kommenterer du det første, og det du mener, den mest frastøtende kommentaren. For så igjen å være totalt blind for hva som er skrevet rett under. For å gjøre det sinnsykt enkelt for deg, så skal jeg klippe og lime inn hele poenget mitt her for deg, så slipper du å måtte slite deg ut og trykke deg tilbake for å lese aaaaalt om igjen...

 

Meg: "......."Sivilpolitiet" her har 11 innlegg på bilforumet, og ble medlem 01.2009, så jeg ville ikke hørt så veeldig mye på han om jeg var deg. Finnes en del folk her som pisser på alle biltyper bare for å være tøff på internett.. Desverre........."

 

Navara Fjallasport: "har vel ikke så mye å si hvor lenge man har vært på forumet her.. kan vel vite mye om bil for det.. folk har da andre ting å gjøre enn å sitte på nettet hele tiden.."

 

Meg: "Du tok desverre ikke poenget mitt. Harrypolitiet, buskmann og mange andre personligheter representerer en spesiell gruppe på internett som er her bare for å lage kvalm og representere janteloven. Erfaringsmessig lager disse personene ofte nye profiler bare fordi de har blitt bannet og utkastet. Ta det med en klype salt selvfølgelig, Sivilpolitiet her trenger jo ikke nødvendigvis å representere en slik gruppe, men innlegget mitt var ment som er advarsel for trådstarter."

 

Navara Fjallasport: "ja.. da er jeg med;) hehe.. var litt rart at man sliter med å selge en bil som har gått 22000... å hvorfor i det hele tatt kjøpte han en bil som det ikke er behagelig å kjøre i.."

 

Meg: "Haha, nettopp!:D Skulle jo tro man ville prøvekjøre en 2008 mod, FØR man kjøper en... ;p Gjelder å være en smule kritisk når man ferdes på internett..."

 

 

Tror dette skal være ganske så lett og forståelig nå. Om du ikke skjønte det så er det med fet skrift det essensielle i hele saken. Hvis du nå i tillegg klarer å se hva "henne" skrev med liten skrift i sitt innlegg: "thofte: Godt observert med Sivilpolitiet. Uten overdrivelse tror jeg flesteparten av de 11 postene fra nevnte er dissing av noe, uten mer substans utover det..."

 

Btw: Å legge det ut på audi-delen av forumet er nok det smarteste. Der slipper tråden å bli full av offtopic som kommer fra deg og meg. Samtidig at man slipper unna personer som A.K. som på død og liv må skrive "Auda" og "WV" fordi han på død og liv må indirekte pisse på disse merkene. Stort sett så får du kritiske tilbakemeldinger når du spør om det på merkeforumet også.

» [ ] Audi A6 2.6 V6, 1995

» [x] VW Golf 3, 1994 (Prosjekt) SOLGT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Btw: Å legge det ut på audi-delen av forumet er nok det smarteste. Der slipper tråden å bli full av offtopic som kommer fra deg og meg. Samtidig at man slipper unna personer som A.K. som på død og liv må skrive "Auda" og "WV" fordi han på død og liv må indirekte pisse på disse merkene. Stort sett så får du kritiske tilbakemeldinger når du spør om det på merkeforumet også.

 

 

KONGE :D

 

Ja man får da både pluss og minus på audi forumet:)

My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden her har vist tatt av litt på diskusjonen ser jeg! Når jeg posta annonselinken så regna jeg med det kom til å bli noe diskusjon rundt om audi-kjøp i seg selv er verdt pengene eller ikke. Men man kan jo bare si det helt enkelt å greit at noen kjøper lada,noen kjøper audi. Dette er vel smak å behag om hva man vil ha. Alle biler har jo feil, dukker ikke feilen opp iløpet av uka så dukker den opp senere uansett. Men etter alt jeg har lest meg frem til og forhørt meg rundt om, så er jeg 100% overbevist om at Audi ikke har flere mangler å tekniske feil enn de fleste biler. Kommer jo an på hvordan man kjører bilen sin også da? Men uansett så er jeg fullstendig fornøyd med bilkjøpet jeg har fått i boks, å vil igjen takke for de innleggene som besvarte førstespørsmålet mitt :) ! Det blir vel å tenke ut planer for bilen fremmover nå, profftoning av ruter, felger,senking bl.a .. Men er det noen som vet hva f.eks det største av felger jeg kan ha på min Audi er? Har jo veldig lyst på 19" eller 20", men usikker på hva som passer uten at dekkene skal skrubbe i fangerne eller hjulbuen.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi er de mest geniale bilene og jeg er storfornøyd med alle Audier jeg har hatt, kjørt A3 1.8t, A4 1.9tdi, A6 2.7 BiTurbo og 90 Quattro. Eneste ufoutsette problemer jeg har vært bortpå er Elektronikken.

Alle andre problemer har vært selvforskyld eller slitasjedeler.

 

Bare en ting du skal være obs på, er mange møller verksted du burde holde deg unna.. Og møller tar som regel 20-30% mer i pris en andre verksted som spesialiserer seg på VAG.

Møller på hamar og jessheim må du jaggu holde deg unna!

 

Og gratulerer, fin bil du har anskaffet deg!:pray

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi er de mest geniale bilene og jeg er storfornøyd med alle Audier jeg har hatt, kjørt A3 1.8t, A4 1.9tdi, A6 2.7 BiTurbo og 90 Quattro. Eneste ufoutsette problemer jeg har vært bortpå er Elektronikken.

Alle andre problemer har vært selvforskyld eller slitasjedeler.

 

Bare en ting du skal være obs på, er mange møller verksted du burde holde deg unna.. Og møller tar som regel 20-30% mer i pris en andre verksted som spesialiserer seg på VAG.

Møller på hamar og jessheim må du jaggu holde deg unna!

 

Og gratulerer, fin bil du har anskaffet deg!:pray

 

Har et møllerverksted 3 minutter unna der jeg bor. Har ingen formening om hvordan de er, men det finner jeg vel ut hvis det dukker opp noen problemer med bilen. Men kjekt å høre at du ikke har hatt noen problemer bortsett fra slitedeler, og elektronikken. Kjørte en civic 97mod før jeg kjøpte denne Audien nå, overgangen blir vel uhyre stor :D! men elektronikken i civicen min var like ustabil som finanskrisen er nå, så får håpe Audien holder litt mer mål der enn hva forrige bil gjorde ;)! Takk forresten, stolt over quattro'n ja :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et møllerverksted 3 minutter unna der jeg bor. Har ingen formening om hvordan de er, men det finner jeg vel ut hvis det dukker opp noen problemer med bilen. Men kjekt å høre at du ikke har hatt noen problemer bortsett fra slitedeler, og elektronikken. Kjørte en civic 97mod før jeg kjøpte denne Audien nå, overgangen blir vel uhyre stor :D! men elektronikken i civicen min var like ustabil som finanskrisen er nå, så får håpe Audien holder litt mer mål der enn hva forrige bil gjorde ;)! Takk forresten, stolt over quattro'n ja :D

 

Hehe, skal sies at jeg har hatt andre problemer også, men det er som sagt selvforskyldt. Dårlig vedlikehold eller sidlengskjøring i dypsnø etc.

 

Tar du vare på Audien så er dem driftsikkre og en bil du kan ha lenge.

 

Da det gjelder møller, om du føler at ting er dyrt så hør med noen andre verksteder eller lignende om en 2nd opinion.

De andre firmaene har samme deler og som regel akkurat samme kurs etc.

 

For å ta et eksempel, jeg kjøpe akkurat nye calippere, skiver og klosser forran på en Audi 90q. Jeg sparte nesten 40% på å kjøpe via mekonomen istedenfor Møller.. Da jeg fikk delene, trur du jaggu det ikke var samme produsent?

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, skal sies at jeg har hatt andre problemer også, men det er som sagt selvforskyldt. Dårlig vedlikehold eller sidlengskjøring i dypsnø etc.

 

Tar du vare på Audien så er dem driftsikkre og en bil du kan ha lenge.

 

Da det gjelder møller, om du føler at ting er dyrt så hør med noen andre verksteder eller lignende om en 2nd opinion.

De andre firmaene har samme deler og som regel akkurat samme kurs etc.

 

For å ta et eksempel, jeg kjøpe akkurat nye calippere, skiver og klosser forran på en Audi 90q. Jeg sparte nesten 40% på å kjøpe via mekonomen istedenfor Møller.. Da jeg fikk delene, trur du jaggu det ikke var samme produsent?

 

Når man har quattro så blir det vel at man nesten MÅ ligge litt sideveis om vinteren, tror ingen her greier å la være! men dette med møller å overprisede deler\reperasjoner, det er da litt dumt at merkeverkstedet skal lure en så sinnsykt på det der. Dukker det opp noen feil på bilen min skal jeg forhøre meg rundt før jeg eventuelt leverer inn noe som helst til møller.. Nå skal jeg ikke ta alle møller-verksted under samme kniv, men etter det du har fortalt så er det vel aller lureste og høre litt rundt om før man velger hvor man skal få fikset feilene på bilen. Men har et annet spørsmål. Går det greit å klaske på 19 eller 20" felger på denne Audien? Vil ikke risikere at dekkene tar inni hjulbuen etc.. Må jo selvfølgelig senke bilen før felgene kommer på plass, men det tar jeg når våren springer opp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har et annet spørsmål. Går det greit å klaske på 19 eller 20" felger på denne Audien? Vil ikke risikere at dekkene tar inni hjulbuen etc.. Må jo selvfølgelig senke bilen før felgene kommer på plass, men det tar jeg når våren springer opp ;)

 

Tja, skal en si. Jeg hadde 19" på min A6 og der var det rom for litt senk.

Er ikke sikker på bilen din jeg, regner med at du må valse for å få på 20" + senk.

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår