Gå til innhold

Passat starter ikke!!

Ranger emnet


Turbolars

Anbefalte innlegg

Jeg har en passat 3b som ikke vil starte i det hele tatt, helt dau, bytta batteri 3 ganger på like mange måneder, går ei lita stund så begynner batteriet å fuske litt, så er det bare nedoverbakke, helt til det ikke er liv i det i det hele tatt, nytter ikke å rulle den igang engang.

Noen som har vært borti problemet før? noen som kanskje veit om kjente strømtyver? kan det kanskje være ei dør som er slarkete som ikke blir lukka ordentlig igjen?

2006 Skoda Octavia 1.9 TDI

1997 Volkswagen Passat 1.8T

X1992 Mercedes Benz 3.4 AMG X1988 Mercedes Benz 190E X1984 Dodge ram power wagon X1982 Volvo 240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jo være noe som stjeler veldig mye strøm her da, det kan være likeretteren i dynamoen som er gåen, slik at dynamoen stjeler strøm når bilen ikke går. Du kan jo koble fra dynamoen neste gang du parkerer,for å se om batteriet holder bedre da? (ikke kjør langt med dynamoen av, men prøv å starte bilen)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, anlegg holder jeg meg unna, det får de som har peil på fikse, jeg holder meg te skruing av motor.

Men det som er så rart, er at feilen har kommet etter at det blei kaldere i været, og siden har den blitt der.

2006 Skoda Octavia 1.9 TDI

1997 Volkswagen Passat 1.8T

X1992 Mercedes Benz 3.4 AMG X1988 Mercedes Benz 190E X1984 Dodge ram power wagon X1982 Volvo 240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, anlegg holder jeg meg unna, det får de som har peil på fikse, jeg holder meg te skruing av motor.

Men det som er så rart, er at feilen har kommet etter at det blei kaldere i været, og siden har den blitt der.

 

Har tidligere erfaring med at mikrobryterne i dørlåser, panserlås og bakluelås kan fjuske og indikere att en dør plutselig er open.. Viss du har en sånn feil anbefales det å sette bilen på nærmeste vw verksted hos fagfolk.

 

Det med kulda kan være att viss noe stjeler strøm så forsterkes dette med kulde, for da tappes et batteri.

 

PS: har jobbet med vw i over 2år, tok fagbrevet der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, dynamoen lader jo helt fint når vi sjekker ladespenninga

 

Hvis en av diodene ryker i likeretteren, kan den lade fint fordet. Men så fort motoren stoppes, begynner dynamoen å bruke strøm istedet for å lage strøm. Sier ikke at det nødvendigvis er dette, men det er snakk om en 10mm skrue,så er dynamoen koblet fra.Greit å prøve det som er gratis først.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ett multimeter/amperemeter tilgjengelig? Koble fra en av polskoene på batteriet etter at du har stoppet bilen. Koble den ene ledningen på amperemeteret til den løse polskoen, og den andre ned på batteripolen. Da vil du måle selvutladinga på bilen.

Hvis denne er unaturlig høy, så napper du ut en og en sikring, for å se etter om du finner en kurs som gjør store utslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår