Gå til innhold

Vanskelig å starte, Audi 100 c4

Ranger emnet


alek_88

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en Audi 100, 92mod med 2.3 liter femmer.

Hvis motoren er kald er den vanskelig å starte å fusker litt når den starter, så du må gi gass for å "blåse den ren" hehe..

Den starter som regel etter 3 forsøket, men skl jo ikke være sånn.. At den starter og så stopper den, starter så stopper den med engang igjen.. og så starter den, og da må du typ gi en del gass etter det for å "blåse den ren" for at den skl gå rent:S

 

Noen som vet hva jeg kan gjøre for å unngå det? Må jo være ett eller annet som ikke er helt bra.. Har skjekka bensinpumpe og filter. å det er helt fint det. Kaldstartsdysa har jeg også bytta. Den tok jeg fra en bil som var veldig lettstarta når den var kald, men den funka ikke noe bedre etter jeg bytta den for det. Så sitter litt fast i det her egentli.. Takker for svar :)

sap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter sikkert en tempføler ett sted som gir signal om at kaldstartdysa skal åpne? Dette må vel kunne sjekkes ved å måle om det er spenning mellom de to punktene på dysa når du forsøker å starte kald bil.

 

Jeg aner ikke hvor den tempføleren sitter, men det må da la seg gjøre å finne ut på ett eller annet verksted???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Har en Audi 100, 92mod med 2.3 liter femmer.

Hvis motoren er kald er den vanskelig å starte å fusker litt når den starter, så du må gi gass for å "blåse den ren" hehe..

Den starter som regel etter 3 forsøket, men skl jo ikke være sånn.. At den starter og så stopper den, starter så stopper den med engang igjen.. og så starter den, og da må du typ gi en del gass etter det for å "blåse den ren" for at den skl gå rent:S

 

Noen som vet hva jeg kan gjøre for å unngå det? Må jo være ett eller annet som ikke er helt bra.. Har skjekka bensinpumpe og filter. å det er helt fint det. Kaldstartsdysa har jeg også bytta. Den tok jeg fra en bil som var veldig lettstarta når den var kald, men den funka ikke noe bedre etter jeg bytta den for det. Så sitter litt fast i det her egentli.. Takker for svar :)

 

jeg har samma problemet på min bil, byttet tempføler siden jeg også hadde problemer når bilen var varm, har snakket med de på dahles auto og de sier at d kan være tomgangsføleren siden tomgangen på bilen er lav rett etter oppstart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår