makka Skrevet Februar 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2009 Er det noen som har en tegning eller lignende av motor fester for B23 i volvo 140 .? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hilmar Skrevet Mars 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2009 Man bruker 23\230 motorfestene ifra 240. må spaces ut ca 1,5cm. så passer motoren rett i en 140. bruk b20 gummi, b20 bunnpanne og oljepumpe. verre er det ikke:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olsen240 Skrevet Mars 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2009 men om den skal være skråstilt da? noen som har noen geniale svar på det?? Siter B20 trimdeler ønskes kjøpt. PM http://www.bilforumet.no/nskes-kj-pt/217931-trimdeler-b20-nskes.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mamolv Skrevet Mars 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2009 men om den skal være skråstilt da? noen som har noen geniale svar på det?? se i posten over din, den måten er for å få den skråstilt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
makka Skrevet Mars 3, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2009 Takker . Da skal jeg prøve det :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lvh145 Skrevet Mars 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2009 Er det noen som har en tegning eller lignende av motor fester for B23 i volvo 140 .? hvis du skal ha skråstilt motor kan du shimse ut orginalfestene. mener å ha hørt at hjulmutre har rett avstand slik at de kan brukes som shims. kan sikkert ta bilder av festene mine hvis du skal rettstille. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
makka Skrevet Mars 3, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2009 Ja det hadde vært fint det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halex Skrevet Mars 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2009 hva er pluss og minus for skrå eller rettstilt motor i 140 serien? nå er det snakk om B230 motor :) Hadde vært fint hvis noen med litt kunskaper rundt dette kunne svart. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mamolv Skrevet Mars 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2009 hva er pluss og minus for skrå eller rettstilt motor i 140 serien? nå er det snakk om B230 motor :) Hadde vært fint hvis noen med litt kunskaper rundt dette kunne svart. har bestemt meg for å sette inn b230e skråstilt med girkasse fra 240 med skråstilt motor pga lettere å få tak i motor og gir om det trengs senere og lettere å bruke motorfester som står på motoren i forhold til å bygge om dersom man skal ha rettstilt den. blir jo mye bry med bremsekraftforsterkeren også dersom man skal rettstille. med B230e motoren skal innsugsmanifolden gå akkurat mellom motor og forsterker etter mine mål. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olsen240 Skrevet Mars 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2009 det med å shimse motorfestene? mener dere å shimse opp gummien eller å shimse de ut fra blokka? Og gjelder det samme for b21 motor? er jo i utgangspunktet lik til b230? Siter B20 trimdeler ønskes kjøpt. PM http://www.bilforumet.no/nskes-kj-pt/217931-trimdeler-b20-nskes.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mamolv Skrevet Mars 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2009 det med å shimse motorfestene? mener dere å shimse opp gummien eller å shimse de ut fra blokka? Og gjelder det samme for b21 motor? er jo i utgangspunktet lik til b230? ut fra blokka ja.er vel den samme bredda som hjulboltene fra 240 er lang...men jeg skal ordne plater for min i den bredden. er likedan motorfester på b21og b230 ja etter det jeg vet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoen Skrevet Mars 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2009 Hmm intresant, treffe 240 gearkassa og gearstang også i 140 ved montering av 230. Og har noen her satt B-30 i en 240. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mamolv Skrevet Mars 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2009 Hmm intresant, treffe 240 gearkassa og gearstang også i 140 ved montering av 230. Og har noen her satt B-30 i en 240. gjør det dersom du har 73 eller 74 modell ja.hvis ikke kan det bygges om vet jeg.sett det en plass her på forumet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoen Skrevet Mars 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2009 Vil det si at det passer på alle med orginal kort gearstang Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mamolv Skrevet Mars 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2009 Vil det si at det passer på alle med orginal kort gearstang ja, etter det jeg har erfart ja.satte inn en m47 kasse i min 73mod i dag og den passet utmerket med org.girkasseoppheng og org.mellomakseloppheng. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg