anonym0010110 Skrevet Februar 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2009 Turbo 2004 modell Audi A4 Hei! Har fått en ulyd i turboen. Eller.. turboen lader og har fint drag som normalt. Men, når jeg da slipper gassen.. så får jeg en lyd som man hører på rallybiler holdt jeg på å si. Jeg har byttet ut avlastingsventilen med en ny, men dette hjalp ikke. Det virker som om turboen ikke slipper ut luften gjennom avlastningsventilen, det høres ihvertfall sånn ut. Kan det være feil med vakuum? Det er vel ikke noe galt med selve turboen så lenge bilen drar og turboen går som normalt ? Ulyden er kun når jeg slipper opp gassen. har hatt diagnose på bilen, og dette viste ingen feilkoder. Bilen har gått 90.000.. turboen skulle vel klare endel mil til ? Jeg har vært flink til å la bilen gå noen minutter på tomgang hver gang jeg har kjørt.. Hjeeelp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Revolvo Skrevet Februar 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2009 du trenger ikke la bilen stå og gå på tomgang om du ikke har kappkjørt med en ferrari rett før du stopper.;) er mer for hardt trimmede biler osv d. Siter Mvh Tage Midtun volvo 940 97 turbo volvo 245 86 racarvogn 245 glt 87 (vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Mars 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2009 nå kjenner jeg ikke spesielt til hvordan avlasningsventilen på denne motorn er, men ville skjekket opp grundigere dette med vakumslangen som går dit. dette er jo rent mekaniske deler som ikke nødvendigvis vil dukke opp i et diagnoseprogram. mange verksteder som friskmelder alt som ikke vises via diagnose har jeg intrykk av. Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg