Gå til innhold

Langtids prosjekt

Ranger emnet


royandre

Anbefalte innlegg

Hei, har lyst til å kjøpe meg eit langtidsprosjekt å pusse opp og style og trimme eventuelt, men klare ikkje å bestemme meg for kva bil eg skal velge, har lyst på ein bakhjulstrekkar men ikkje bmw, og ikkje ein alt for dyr bil, er lærling så midlene er begrensa, så blir eit langtidsprosjekt, litt blir gjort etter kver lønning.. rust er ikkje problem, skal pusse den heilt ned og lakke uansett så, noken som har forslag til kva bil eg kan velge?

Jo fleire forslag jo beire=)

 

Mvh Roy Andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvis firehjulstrekk er et alternativ så får man jo en Audi 90 2.2 20V sedan til en ikke så altfor ille pris. Får disse bilene for ca 20k. Har da seff gått en del og trenger litt pleie for å bli i bra stand, men det passer jo bra siden det skal være et prosjekt :) Åsså går de bilene ganske så bra siden dem har 170hk orginalt.

 

Nå vet ikke jeg hvor stort dette prosjektet skal være, hvordan bil du vil ha og hva slags bruk den skal ha men for å snakke for min del så hadde jeg nok valgt en bil som det i allefall ikke var altfor mye rust på. Litt kjedelig å bare driver å fikse masse rust før man kan begynne å sette sammen bilen slik man ønsker. Et alternativ kan f.eks være å ta inn en bil i fra f.eks tyskland da de bilene stort sett er i bedre stand med tanke på rust siden dem ikke har sett/aldri sett saltet vei. Bare fortolle den inn, og sette skilter på når den er ferdig :)

 

Ble et langt svar :P Men lykke til med prosjektet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo 2/7/940 er geniale biler, mercedes e-klasse(w123,w124) og 190e er også noe å vurdere.

+

Nissan Laurel 2.8d som du kan slenge inn patrolmotor eller ettermontere turbo på! lyd som er helt sjuk og går greit.

 

GO FOR IT!

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis firehjulstrekk er et alternativ så får man jo en Audi 90 2.2 20V sedan til en ikke så altfor ille pris. Får disse bilene for ca 20k. Har da seff gått en del og trenger litt pleie for å bli i bra stand, men det passer jo bra siden det skal være et prosjekt :) Åsså går de bilene ganske så bra siden dem har 170hk orginalt.

 

Nå vet ikke jeg hvor stort dette prosjektet skal være, hvordan bil du vil ha og hva slags bruk den skal ha men for å snakke for min del så hadde jeg nok valgt en bil som det i allefall ikke var altfor mye rust på. Litt kjedelig å bare driver å fikse masse rust før man kan begynne å sette sammen bilen slik man ønsker. Et alternativ kan f.eks være å ta inn en bil i fra f.eks tyskland da de bilene stort sett er i bedre stand med tanke på rust siden dem ikke har sett/aldri sett saltet vei. Bare fortolle den inn, og sette skilter på når den er ferdig :)

 

Ble et langt svar :P Men lykke til med prosjektet :)

 

Ja da er jo ein mulighet, men audi har jo ganske dyre deler etter det eg har høyrt? Men lika forma på audi 90 og s2'en, har ikkje satt meg så mykje inn i inport av biler men..

Bilen skal ikkje ha være til noke spesielt, men syns det er kjekt å skru og fikse når det gjer resultat, og det eg har fiksa opp til no er ein golf 2 1.8 som ikkje var så veldig spennande, var litt for simpelt:P

Vil ha ein bil som går godt og ser bra ut:)

Men takk for svar=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo 2/7/940 er geniale biler, mercedes e-klasse(w123,w124) og 190e er også noe å vurdere.

+

Nissan Laurel 2.8d som du kan slenge inn patrolmotor eller ettermontere turbo på! lyd som er helt sjuk og går greit.

 

GO FOR IT!

 

Skal det bli volvo, blir det ein 740TIC:D men får sjå på det, er ikkje så stor fan av volvo:P

Liker veldig godt mercedes E 300 bilane, men litt liten motor, men korleis er det å få i ein kompressor motor i ein 190 E? er det mulig å få det godkjent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Corolla KE70. AE86 fjæring. 4A-GE motor. Slæddebrakke og showbil som skiller seg ut i ett. Det beste er at ca. alle Toyota-deler fra den tiden er bolt-on. Som med Volvo, nyere 240, hiv oppi en 940-maskin og du er good to go. Men er liksom blitt gjort før.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal det bli volvo, blir det ein 740TIC:D men får sjå på det, er ikkje så stor fan av volvo:P

Liker veldig godt mercedes E 300 bilane, men litt liten motor, men korleis er det å få i ein kompressor motor i ein 190 E? er det mulig å få det godkjent?

 

det er nærmest umulig, bos hjelper ikke med å godkjenne noe slikt. Da må du ha 2,3-16v f.eks. men det koster jo igjen en 50-60 lapper

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opel Kadett B/C' date=' Ascona B, Manta B. Tøffe bakhjulstrekkarar! Skal vere lett å få godkjent med større motor (må såklart bytte understell, men det er vertfall på Kadett C bolt on frå ein Kadett 1600).

Eller så stemmer eg som Eirik, Corolla KE70![/quote']

 

Ein manta skal eg ha meg, men den skal eg ikkje gjer meir med enn å senke, sote ruter og sette på større felger, så er den klar:D

Lika forma på Calibra, 200sx 300zx osv, litt sportsaktig biler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er nærmest umulig, bos hjelper ikke med å godkjenne noe slikt. Da må du ha 2,3-16v f.eks. men det koster jo igjen en 50-60 lapper

 

Ja da blir litt mykje:/ Men bestefar min hadde ein 300 disel som eg syns var ganske fin, og lure på å kjøpe tilbake og fikse, men er litt plassmangel som stopper meg og, har ikkje eige hus eller garasje, foreldra mine syns det er nokk at eg har dei bilane eg har no stående i garasjen deira:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da blir litt mykje:/ Men bestefar min hadde ein 300 disel som eg syns var ganske fin, og lure på å kjøpe tilbake og fikse, men er litt plassmangel som stopper meg og, har ikkje eige hus eller garasje, foreldra mine syns det er nokk at eg har dei bilane eg har no stående i garasjen deira:D

 

ja, det er en bil du kan fikse videre på! se på mercedes-delen av forumet, så på e-klasse,der finner du bilder av 124'r som strøkne! er 124 han har regna jeg med?!

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville iallfall funnet meg en bil med lett deletilgang hvis du skal totalrestaurere. Mange bits & pieces som er utgått/vanskelige å finne.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår