Arconic Skrevet Februar 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2009 Heisann. Er det noen her som vet hvilke regler og forskrifter som gjelder ved laserkontroll i mørket? Om de må ha kontroll i et belyst område o.l? Takker for kjappe svar. Siter 1999 vw golf ABT 1,9tdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonleo Skrevet Februar 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2009 Ikke at jeg egentlig vet noe om regler og forskrifter ang dette, men jeg vil ha vanskelig for å tro at det ikke går an å ha laserkontroll i mørket.. Alt jeg vet om laser tilsier at den strengt tatt burde fungere bedre i mørket, for å si det sånn.. Siter Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Februar 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2009 haha. slutt å vær så bortskjemte nå! ta deg en tur i utland ser du blir stoppa på et så mørkt sted at du ikke ser snuten forran deg en gang og blir bøtlagt selv om du ikke har kjørt en gang! radar er radar! om de vil kan de sitte på månen og peile deg. samme lov som å kjøre i bil bak deg og filme deg. Regelen derimot er at om de skal stoppe deg i mørket MÅ de være iført synlige vester og de skal vinke deg inn med noen form for lys stav eventuelt STOPSKILT med lys Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaxHarry Skrevet Februar 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2009 Srry, blir vell kanskje litt OT. Noen som veit om det i det heletatt blir målt med laser når det er mørkt, snør eller regner? Har altid lurt litt på om det er mulig å møte på en kontroll under slike forhold. "edit: tenker såklart på sånn kontroll når de står i veikanten" :) Siter System som pomper, tute på romper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Februar 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2009 hvorfor skulle de ikke det? Snø er da ikkeno hinder for lasern tror jeg.. heller ikke regn.. tåke er vel noe annet om det er tett.. da er det jo rett og slett farlig å gjøre det.. Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Februar 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2009 så lenge de klarer å rette pistolen mot bilen din,så kan de ta deg. Og det er vel neppe noe vits å prøve å vri seg unna heller...og regn er ihvertfall INGEN hindring, det kan jeg skrive under på.(Blei tatt i 87 i 70sona en regnværsdag for mange år siden) :) Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaxHarry Skrevet Februar 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2009 ja tåke er jo også en hindring, men tror de ikke kan måle når det snør hvis snufnuggene konstant bryter laseren. Tror ihvertfall laserene de bruker funket slik at den måler hvor lang tid det tar før den treffer noe. Siter System som pomper, tute på romper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonleo Skrevet Februar 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2009 Snø, regn og tåke kan nok rent teknisk gjøre det litt vanskelig for laseren, men mørket i seg selv er ingen problem.. For å si det svært enkelt, så er det jo strengt tatt bare en lysstråle som blir slengt mot bilen din og reflektert. Spesielt tåke vil jeg tro kan bøye lysstrålen såpass at det kan bli unøyaktig på svært lang avstand, men allikevel.. neh. Tror jeg ville satsa på at de kan ligge og skyte på deg ca hvor som helst og når som helst ;) Radar derimot bør ikke la seg påvirke stort av været.. Siter Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Februar 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2009 får håpe de ikke skyter da,!) ahhha Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Februar 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2009 En ting er ihvertfall sikkert, og det er at displayet på lasern viser en feilmelding hvis laserstrålen ikke treffer målet, og da får de ingen måling, og du får ingen bot. Har de måling på deg, så har laseren trosset alle hindringer som måtte være, som tåke,snø osv... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaxHarry Skrevet Februar 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2009 Da gjenstår vel bare spørsmålet, har noen her blitt målt under vanskelige forhold? Føler at jeg bombarderer denne tråden med OT srry :P Siter System som pomper, tute på romper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Februar 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2009 du kan teste for oss;) å bli tatt i radar er jo LAVMÅL!... du må ha snuten etter deg;) Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaxHarry Skrevet Februar 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2009 heh, enig der, tror faktisk at når de måler med laser i veikanten så sjekker de egentlig om du ser langt frem og er oppmerksom. Siter System som pomper, tute på romper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Løfaldli Skrevet Februar 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2009 Srry, blir vell kanskje litt OT.Noen som veit om det i det heletatt blir målt med laser når det er mørkt, snør eller regner? Har altid lurt litt på om det er mulig å møte på en kontroll under slike forhold. "edit: tenker såklart på sånn kontroll når de står i veikanten" :) Ja, de måler i regn, snø osv. Fattern arbeider i statens vegvesen, og de har kontroller uansett vær. Så jeg rekner med at politiet har det også. :P Det er uansett ikke lurt og kjøre alt for fort når forrholdene ikke tilsier det da, så la vær. :) Siter Min Bora 1,9TDI 4Motion Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Februar 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2009 Ja, de måler i regn, snø osv.Fattern arbeider i statens vegvesen, og de har kontroller uansett vær. Så jeg rekner med at politiet har det også. :P Det er uansett ikke lurt og kjøre alt for fort når forrholdene ikke tilsier det da, så la vær. :) pfft!!! Gassen skal i bånn uansett! det du må tilpasse til føret er vinkelen på bilen når du går inn i svinga!!:iconsm :cab Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg