JChE Skrevet Februar 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2009 Du kjenner ikke noen som har en liggende da, eller en som er lett å ta ut slik at du kan prøve? Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Atlinho Skrevet Februar 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2009 Har ikke annen forsterker, men vurderer sterkt å kjøpe ny.... Hmm får vel gå ned å se over remote kabelen da:P Kan være såpass enkelt som at den bare har sittet dårlig festet til forsterkeren vett. Eller i spilleren. Greit å sjekke det først hvertfall, før du river i ny forsterker ;) Siter Audi A4 1,8 rettet opp, og igjen kjørbar:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi16V Skrevet Februar 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2009 Nettopp flyttet til ny by:P Så er ikke så mange jeg kjenner her med anlegg. Men har demontert lister osv. Skal vente til etter jobb så gå over å se om remote kabelen har det bra. Ved demontering av list merket jeg at den hadde fått seg ihvertfall en trøkk. Var veldig bøyd.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RobinDrift Skrevet Februar 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2009 i bilen min hadde jeg kablene langs gulvet og en hadde lurt seg under stolen så hver gang jeg lente meg tilbake kuttet ut remoten... Men prøv forsterkereren på andre høytalere eller med en annen forsterker eller dra til et stereo firma og be de teste den for deg Siter - 1987 Toyota Corolla GTi 16 - 1982 Toyota Carina TA60 - 2009 Yamaha Raptor 700R VeiRegga x 1990 Nissan 200sx S13 x 1987 Toyota Corolla 1,3 XL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Februar 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2009 Viss det ikkje er jordingen, kan du ha lasta forsterkeren for langt ned. (som cossiemk1 sier) Har du ein eller 2 spoler på subbene? Er spolene på 2 eller 4ohm? Kor langt ned kan du lasta ned forsterkeren? (i ohm) Og du kan sjekke alle strømkontakter til forsterkeren. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi16V Skrevet Februar 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2009 Subbene er på 4Ohm. Er to separate element... Er ikke helt sikker på hvordan jeg finner ut hvor langt ned jeg kan laste forsterkeren... Er ikke spes flink på det her:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet Februar 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2009 De fleste flerkanals forsterkere er stabile i 2 Ohm. Din forsterker kan da brukes på dine to subwoofere men da må du brokople forsterkeren. Det vil si at du kopler en subwoofer på kanal 1+2. MINUS fra venstre kanal og PLUSS fra høyre kanal og deretter inn på subwooferen. Da har du brokoplet forsterkeren på et 4 Ohms element og forsterkeren "ser" da 2 Ohm. Det samme gjør du med den andre subwooferen. Dette skal fungere ved "normal" bruk. Det kan godt hende at din forsterker ikke må koples slik jeg beskriver så kanskje PLUSS fra venstre og MINUS fra Høyre er det rette for din forsterker, men dette kan du lese om i bruksanvisningen som fulgte med forsterkeren. Er du usikker og har tid så ring meg så skal jeg lose deg gjennom koplingene. Mitt nr. er 901 11 101 Mvh Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Februar 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2009 Det kan da umulig være for lav last som er årsaken til problemet her!!? Han skriver jo at den kan fungere helt fint i 30 min for så å bli helt bajas, og akkurat motstand/kobling av basserne forandrer seg jo ikke helt plutselig. Ville gått over alt av ledninger osv og kanskje prøvd å montere den på en plate uten filt, for å være sikker på at den ikke blir varm. Hjelper det ikke noe så er det nok noe galt med enten spiller eller forsterker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi16V Skrevet Februar 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2009 Synes det er merkelig ihvertfall om noe skulle være galt med selve spilleren. Den er så å si ny, og funker fint uten forsterker... Så nettopp at remote kabel har fått seg en trøkk, men vet ikke om det er dette som forårsaker alt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Februar 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2009 Legg en liten ledning fra + på forsterkeren til remote på forsterkeren og kjør deg en tur da vel :) Eneste du må huske på da er at forsterkeren står på og trekker strøm, selv om du skrur av spilleren. (så hvis du glemmer den får du nok ikke starta dagen etter ;)) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet Februar 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2009 Det kan da umulig være for lav last som er årsaken til problemet her!!?Han skriver jo at den kan fungere helt fint i 30 min for så å bli helt bajas, og akkurat motstand/kobling av basserne forandrer seg jo ikke helt plutselig. Ville gått over alt av ledninger osv og kanskje prøvd å montere den på en plate uten filt, for å være sikker på at den ikke blir varm. Hjelper det ikke noe så er det nok noe galt med enten spiller eller forsterker. En forsterker kan fint klare å spille med en last som er mye lavere enn det som er anbefalt. Om forsterkeren blir for varm så bør en jo kunne finne ut av dette ved å "ta" på dekselet til forsterkeren. Jeg har selv brukt flere forsterkermerker (av bedre kvalitet så klart) som har skrudd seg av pga overoppheting og de var så varme at jeg ikke kunne legge hånden min på dem. Trådstarter får ut i bilen og spille musikk og kjenne på temperaturen på forsterkeren. Mvh Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi16V Skrevet Februar 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2009 Vel nå har jeg prøvd. Tok en lednings bit ifra +12V og til Remote. Å det samme skjedde.. Nå etter 2min så klikket det. Virker som at forsterkeren slår seg av... Er det noen som har noen siste tips? Ellers blir det shopping av ny forsterker imorgen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Februar 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2009 Dette lukter jallforsterker lang vei... HVILKEN forsterker er det snakk om?? og HVORDAN har du koblet subene på forsterkeren?? Har du brokoblet 2kanaler, og kjører begge subene der, så er det der feilen ligger, for da vil forsterkeren din "se" 1ohm, og det liker den neppe... Dette kan også skje hvis du kjører i 2ohm på en "jalla" forsterker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi16V Skrevet Februar 26, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2009 Er snakk om en Audiomoods 4kanals 1kW forsterker.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Februar 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2009 Er snakk om en Audiomoods 4kanals 1kW forsterker.. Da fikk vi bekreftet at den er jalla, men du sier fortsatt ingenting om HVORDAN ting er koblet. Bruker du denne forsterkeren KUN til subene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg