Audi16V Skrevet Februar 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2009 Hei, har for en stund siden kjøpt ett anlegg på aksjon. Forsterker og sub er av merket Audiomoods. Spilleren jeg har i bilen er en ganske så ny Alpine. Vel forsterkeren og subben funket kjempe flott i noen måneder. Helt til subben plutselig begynte å slå helt ut av takt.:confused: Ingen ting hadde skjedd med koblingene eller noe før dette skjedde. Gikk bak og så. Å på forsterkeren blinket ett rødt lys (PROT)i samme takt med subben. Fant fram måle instrument, fant ut at pluss og til jord var 14,5 V og Remote til jord var 12V. Ingen anelse om dette har noe med saken å gjøre.. :confused: Er det noen som har anelse om hva dette kan være? Eller noen som har vært borti det samme selv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Februar 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2009 Er ofte dårlig jording som er problemet. Kva slags jording brukte du ved måling? Kva slags jordingspunkt har du til forsterkeren? Har du pussa reint metallet slik at du har eit bra jordingspunkt? Sjekk også om ein kord ifra ledningane på forsterkeren har rota seg inn på feil plass. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
@lpher Skrevet Februar 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2009 ...og kanskje mest viktig, HVOR har du tatt jord? Siter Lexus GS300 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Februar 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2009 Er det en eller to suber? en spole, to spoler? to eller firekanals forsterker? brokoblet? Kan høres ut som du kanskje har lastet forsterkeren litt langt ned ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Februar 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2009 ...og kanskje mest viktig, HVOR har du tatt jord? Eg spurte: "Kva slags jordingspunkt har du til forsterkeren?" Det går vel ut på det same rekner eg med. ps: dette er selfølgeligt ikkje kritikk mot deg, men berre ein liten opplysning. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi16V Skrevet Februar 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2009 Jordingen er bak i bagasjerommet, rett på stålet. Pusset rent stålet så det var blankt og fint. Hmm er to subber som er brokoblet. Om jeg ikke husker feil er det en firekanals forsterker... Tenkte tidligere selv på jordingen, men har målt kontakten mellom forsterker og jord, og den er utmerket.. Det som er mest rart er at anlegget kan funke perfekt i opptil 30min, men så klikker det helt... Virker nesten som jeg har en liten nisse som sitter bak i å skrur forsterkeren av å på i en enorm fart...:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZAbatmaN Skrevet Februar 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2009 Hvor og hvordan har du plassert forsterkeren? når den virker en periode så "klikker" tenker jeg varme med en gang... Er det noe vifte i den forsterkeren? Siter 91 volvo 740 81 pontiac Grand Prix[phat square] 72 vw boble[go biln] [x]93 bmw 525i[x]87 vw golf[x]85 mercedes 190e[x]97 audi a4q [x]83 opel manta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi16V Skrevet Februar 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2009 Nei, er ikke vifte. Den står plassert på en treplate trekt med høytaler filt. Står midt i bagasjerommet med ingenting over seg, eller vedsiden av seg. Eller akkurat nå står den rett bak meg på jobb:P Forsterkeren er vist på 1kw. Subbene er på 600w.... Vet ikke om det har no å si da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Atlinho Skrevet Februar 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2009 Hvis det hadde vært på grunn av varme, så ville vel forsterkeren slått ut, altså kuttet, og deretter kommet tilbake etter den hadde fått kjølt seg ned. Siter Audi A4 1,8 rettet opp, og igjen kjørbar:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi16V Skrevet Februar 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2009 Det virker som at den skrur seg av og på, av og på. Om å om igjen. I en enorm fart... Men kan det ha noe med at spenningen mellom jord og remote, og jord og +12V er forskjellig?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Atlinho Skrevet Februar 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2009 Det er ikke rett og slett remotekabelen som har dårlig kontakt da? Siter Audi A4 1,8 rettet opp, og igjen kjørbar:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi16V Skrevet Februar 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2009 Tenkte på dette, men tenker som så at den ligger jo under listene inni bilen, og har ikke vært noe spes mye i bevegelse... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Atlinho Skrevet Februar 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2009 Ok, for hvis det hadde vært noe bevegelse i dette, trenger ikke være mye heller, så kunne den jo sliti med kontakten. Siden den er såpass tynn også. Ville nok testet det, men hva vet vel jeg :op: Siter Audi A4 1,8 rettet opp, og igjen kjørbar:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Februar 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2009 jeg ville prøvd med en annen forsterker. tipper det er noe galt med den. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi16V Skrevet Februar 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2009 Har ikke annen forsterker, men vurderer sterkt å kjøpe ny.... Hmm får vel gå ned å se over remote kabelen da:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg