Gå til innhold

Kostnad på 240 turboprosjekt?

Ranger emnet


Facedown

Anbefalte innlegg

Hei hei.

 

Min lada 1500 har nå skjært seg..og siden alle lurer på hvordan jeg klarte og ødelegge en lada.. jeg har ødealgt 2..:P Men nok om det. En kompis av meg selger en 240 2,3 for en billig penge. 2000 får jeg den for, og det er bare foringene i bakstillinga som må byttes, ellers er den i bra stand :).

 

Men 2,3 liter er kjedelig, så jeg lurer på om noen har peiling på hva slags kostnadsnivå jeg må regne med for og få ut.. tja.. 300 hk holder. Fra en 240 turbo motor?

 

på forhånd takk :)

Why do they always name hurricanes after women?

When they arrive they are wet and wild, and when they leave they take your house and your car. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kommer an på årsmodell på volvoen det.. Er det en 89-93 mod, koster det ca 10.000kr for en komplett turbomotor (FK/FT) som er plug and play.. Justering av turbotrykk og chip, så har du vel rundt 200hk.. Bytte turbo, dyser osv så kommer du vel opp til rundt 300hk uten at det har kosta deg skjorta.. ;)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på årsmodell på volvoen det.. Er det en 89-93 mod, koster det ca 10.000kr for en komplett turbomotor (FK/FT) som er plug and play.. Justering av turbotrykk og chip, så har du vel rundt 200hk.. Bytte turbo, dyser osv så kommer du vel opp til rundt 300hk uten at det har kosta deg skjorta.. ;)

 

spørs om det er driftsikkert da.. har ikke jeg så mye grei på innmaten i turbomotor i volvo, men.. hehe:p

sap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er sant, men m90 går jo for rundt 3000kr.. Clutch og slikt må han jo ha uansett hvilken girkasse.. Eneste er jo at han muligens må bygge om til hydraulisk clutch ved bruk av m90.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra respons her må jeg si :).

 

Det er en ehmm... 87 modell om jeg ikke husker helt feil.

Høres da ikke ut som detta blir så altfor vanskelig :). Eller dyrt for den del :)

Why do they always name hurricanes after women?

When they arrive they are wet and wild, and when they leave they take your house and your car. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

87-mod ja.. Da er det vel b230E/A/K i den... Da må du få tak i en b230FK/FT med ledningsnett+hjerner til 240 med b230F-motor.. :) Så er det bare å følge guiden som ligger klistret i 200-delen her på forumet. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fant denne.

 

 

Ang 300Hk trim er dette den beste løsningen på B230Fk motoren:

 

531 topp

Gr.A/KG002T/VX3/K kam eller lignende.

16T turbo (850R)

3" eksos

Justerbar progressiv (1:1,2) bensintrykksregulator.

Alu intercooler.

Spesial 285Hk chip i begge hjernene. (BSR Haijen special)

Og hvis du vil unnvike ras, h-profilråder...

Det lønner seg også å kjøre den på ruller etterpå for å finjustere bensintrykket og ladetrykk.

MVH Raymond Myrland

 

940 front ønskes.

960 intriør ønskes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår