-Veritas- Skrevet Februar 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2009 Er vel nye råder og underspyling? Siter '83 240GL Solgt! Veritas' '75 242 L Solgt! -Veritas-: '76 Volvo 242 L Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Februar 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2009 Ja. er nye råder og underspyling.. Mulig dem kom før 94 også engang, men får man tak i en etter 94, er man ihvertfall sikker.. :p Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Facedown Skrevet Februar 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2009 87-mod ja.. Da er det vel b230E/A/K i den... Da må du få tak i en b230FK/FT med ledningsnett+hjerner til 240 med b230F-motor.. :) Så er det bare å følge guiden som ligger klistret i 200-delen her på forumet. :) Rettelse.. det var en 85 mod.. Siter Why do they always name hurricanes after women? When they arrive they are wet and wild, and when they leave they take your house and your car. ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Facedown Skrevet Februar 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2009 (endret) fant denne. Ang 300Hk trim er dette den beste løsningen på B230Fk motoren: 531 topp Gr.A/KG002T/VX3/K kam eller lignende. 16T turbo (850R) 3" eksos Justerbar progressiv (1:1,2) bensintrykksregulator. Alu intercooler. Spesial 285Hk chip i begge hjernene. (BSR Haijen special) Og hvis du vil unnvike ras, h-profilråder... Det lønner seg også å kjøre den på ruller etterpå for å finjustere bensintrykket og ladetrykk. Dette koster hvor mye? ca?.. vil helst unngå ras ja..:P skal jo tåle litt bruk..:P er ikke noe gøy at det går fælt hvis det ikke holder..:P Endret Februar 23, 2009 av Facedown Siter Why do they always name hurricanes after women? When they arrive they are wet and wild, and when they leave they take your house and your car. ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Februar 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2009 531 topp: ca 3000kr Gr.A/KG002T/VX3/K kam eller lignende: ca 1000kr 16T turbo: Usikker her. 3" eksos: 3000kr ca Justerbar progressiv (1:1,2) bensintrykksregulator: 1000kr. Alu intercooler: 3000kr Spesial 285Hk chip i begge hjernene. (BSR Haijen special): Usikker.. Er ihvertfall oppe i ca 11000kr nå.. Billig er det ikke nei, men er holdbart, og du har en fin effektkurve.. :D Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet Februar 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2009 Det blir nok en del dyrere enn 11000, driver selv av med nesten det samme og det koster. Er en hel drøss med ting man ikke tenker på når man skal bygge motor, i tillegg til det esbo sa så trenger du dyser, hjerner, ledningsnett, svinghjul, pakninger, kanskje clutch, bensinpumpe. Og en hel drøss til med ting du ikke tenker på, sånne småting som plugger, pakninger, fordeler osv. Dette koster ikke mye, men 200kr her og 200kr der blir fort manger tusen kroner :) Om du skal gjennomføre dette så kan jeg hjelpe deg med hjerner og dyser. Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet Februar 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2009 B230FK 1997 fra Volvo 940 Lavtrykksturbo 531 topp med større eksosventiler (38mm) mira freste ventilseter og småfriserte eksoskanaler Vx3 kamaksling Oljeunderspylte stempel Vannavkjølt olje 60x30x7,6 intercooler, 3" inn/ut T-34 Turbo Turbosmart Megasonic Dumpventil bygd om til resirkuleringsventil 3" eksos fra turbo og ut med 1 simons lyddemper og utblås foran h. bakhjul Samco slanger(blå 3") 31 actuator MSD bensinpumpe Bensin Catch tank Doble el. vifter på radiator Porta grenrør 3" trykkrør Stort K&N filter Turbo XS kran Malpassi justerbar bensintrykksregulator Mocal 1 liter`s oilcatch tank Forbedret veivhusventilasjon Megasquirt datasprut Siemens Deca 575cc dyser Bremset 278,8HK & 372NM på drivhjul. Drivverk: Getrag 262CR girkasse ombygd fra hardykobling til medbringer "selvprodusert" stivt spakstell med sellholm spak 228mm Sachs Racing 655 trykkplate med 4 puck lamell 1031 bakaksling med 3,15 utveksling og Dana 30 rear Truetrack diff og el. Speedo Begynn å regne...... Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Facedown Skrevet Februar 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2009 Det blir nok en del dyrere enn 11000, driver selv av med nesten det samme og det koster.Er en hel drøss med ting man ikke tenker på når man skal bygge motor, i tillegg til det esbo sa så trenger du dyser, hjerner, ledningsnett, svinghjul, pakninger, kanskje clutch, bensinpumpe. Og en hel drøss til med ting du ikke tenker på, sånne småting som plugger, pakninger, fordeler osv. Dette koster ikke mye, men 200kr her og 200kr der blir fort manger tusen kroner :) Om du skal gjennomføre dette så kan jeg hjelpe deg med hjerner og dyser. Har i grunn planer om og gjennomføre dette.. siden jeg får bilen så billig så kan jeg like gjerne bruke den som prosjektbil..:P. Blir ikke oppstart før til sommeren da, må spare litt.. skal vel begynne når skattepenga kommer. Jeg bare regner med at jeg får igjen på skatten.. det BØR jeg hvertfall.. xD. Siter Why do they always name hurricanes after women? When they arrive they are wet and wild, and when they leave they take your house and your car. ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Facedown Skrevet Februar 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2009 (endret) B230FK 1997 fra Volvo 940 Lavtrykksturbo531 topp med større eksosventiler (38mm) mira freste ventilseter og småfriserte eksoskanaler Vx3 kamaksling Oljeunderspylte stempel Vannavkjølt olje 60x30x7,6 intercooler, 3" inn/ut T-34 Turbo Turbosmart Megasonic Dumpventil bygd om til resirkuleringsventil 3" eksos fra turbo og ut med 1 simons lyddemper og utblås foran h. bakhjul Samco slanger(blå 3") 31 actuator MSD bensinpumpe Bensin Catch tank Doble el. vifter på radiator Porta grenrør 3" trykkrør Stort K&N filter Turbo XS kran Malpassi justerbar bensintrykksregulator Mocal 1 liter`s oilcatch tank Forbedret veivhusventilasjon Megasquirt datasprut Siemens Deca 575cc dyser Bremset 278,8HK & 372NM på drivhjul. Drivverk: Getrag 262CR girkasse ombygd fra hardykobling til medbringer "selvprodusert" stivt spakstell med sellholm spak 228mm Sachs Racing 655 trykkplate med 4 puck lamell 1031 bakaksling med 3,15 utveksling og Dana 30 rear Truetrack diff og el. Speedo Begynn å regne...... Det var da en ganske fin effetk du har fått ut der :). Det villeste jeg har kjørt er scorpio 2.9.. jeg synes det sparka godt.. så gleder meg til det her..:P Nesten uansett hva man skal bygge så koster det jo så.. Kommer nok til og ta.. tja.. neste vår er den kanskje ferdig..:P Endret Februar 23, 2009 av Facedown Siter Why do they always name hurricanes after women? When they arrive they are wet and wild, and when they leave they take your house and your car. ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar KRC Skrevet Februar 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2009 har brukt rundt 25k og mangler fortsatt dyser, cluth, btr og ei skikkelig sperre så på et slikt bygg bikker en nok 30-35k lett. Siter Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Facedown Skrevet Februar 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2009 har brukt rundt 25k og mangler fortsatt dyser, cluth, btr og ei skikkelig sperre så på et slikt bygg bikker en nok 30-35k lett. Det var da ikke noe stygg pris på ett turboprosjekt synes jeg. Siter Why do they always name hurricanes after women? When they arrive they are wet and wild, and when they leave they take your house and your car. ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet Februar 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2009 Kjøp en ferdig bygget - billigst uansett :m'm: Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Facedown Skrevet Februar 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2009 Kjøp en ferdig bygget - billigst uansett :m'm: Ja.. men da må man betale en stor sum der og da, og det her jeg ikke..:P..Så har jeg lyst til og bygge selv. Siter Why do they always name hurricanes after women? When they arrive they are wet and wild, and when they leave they take your house and your car. ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar KRC Skrevet Februar 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2009 etter nærmere ettertanke så har jeg faktisk brukt nærmere 30k mangler fortsatt dyser, cluth, btr, sperre, justerbart senkesett, bedre bremser. er sikkert flere ting jeg glemmer så en bikker fort 40k om du skal ha en brukbar bil med motor Siter Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Februar 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2009 Jeg har sikkert brukt ca 100k på min 240.... Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.