tøystein Skrevet Februar 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2009 Har nettopp kjøpt meg en 95 modell corolla 1,3l XLi. Hadde tidligere en 89 modell corolla XL. Det som plager meg med den nye bilen er mangel på komfort og fjæring ved kjøring på veien med små ujevnheter. Er det andre som har hatt lignende opplevelser med corolla hjuloppheng? Det er som å kjøre en gocart. Er som om det kun er hjulene som fjærer ved småhumper. Hele bilen skjelver litt på en måte. Noen som har noen tips for å gjøre noe med dette? Bilen er ikke senket. Ser ihvertfall ikke slik ut. har heller ikke lavprofil dekk. Setter pris på ethvert innspill. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Februar 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2009 Sjekk fjærer og dempere,sannsynligvis utslitt. Deretter kan du sjekke foringer. Disse bilene er ikke kjent for å være ultrakomfortable, men den skal ihvertfall ikke være verre enn den du hadde før... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tøystein Skrevet Februar 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2009 Takk for tipset. Men burde ikke slitte dempere og/eller fjærer gjøre at bilen ble mykere å kjøre? Bilen ble nettopp EU godkjent også. Er fjærbein på biltema evt. noe å satse på? Ihvertfall billige. Er av gass type. Hvordan er de i forhold til olje dempere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Februar 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2009 Det kan slå ut begge veier, demperne kan ha frosset nå om vintern, det skjer av og til når de er utslitt...Jeg ville definitivt gått for gassdempere, kjenner ikke til biltema på dette, men bilxtra/cdcardic selger "gabriel"dempere, som er helt ok til vanlig bruk. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tøystein Skrevet Februar 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2009 Ok. Da skal jeg prøve å skifte dempere og/eller fjærer. Du nevnte foringer også. Hvilke foringer mener du da, og hvordan kan de være årsaken til dette. kan de få opphenget til å stivne til, slik at jeg får dårligere komfort? Vet du om fjærbeina er like på corolla e10 og e9. kunne kanskje prøvd de fra den gamle corollaen på den nye. Kanskje verdt ett forsøk hvis de er i god stand? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Februar 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2009 Jeg vet ikke om fjærbeina er like, men det kan du sikkert sjekke på mekonomen.no eller lignende. Hvis delenr er like så er fjærbeina like... Når det gjelder foringer, må man nesten gå over understellet for å se hvilke som evt er slitt, og bytte disse. Slitte foringer kan føre til banking og raklelyder når man kjører i små humper, og det kan være slitsomt... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tøystein Skrevet Februar 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2009 Greit. Da får jeg se kikke og se litt. Takk for hjelpen :thanks Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg