Gå til innhold

Erfaringer med Vectra C?

Ranger emnet


p10

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe en 07 mod Opel Vectra 1,9 CDTI. Andre kandidater jeg vurder den opp mot er VW Touran 1,9 TDI DSG(07 mod) og Ford Mondeo 2,0 TDCI (04-06 mod).

 

Har les bruktbiltester av de tre på Auto Motor & Sport. Der står følgende å lese om Vectra:

 

http://www.automotorsport.se/biltester/2006/0616/061607.pdf[/url] & http://www.automotorsport.se/biltester/2005/0523/052305.pdf"]Opel Vectra

+ Mycket fina utrymmen, framförallt

i kombin. Tuff design,

driftsäker och prisvärd.

- Kvalitetsintryck, spindelleder,

elektronik, ljudnivå.

Tänkbara svagheter:

• Som många nya bilar har det varit

en del elektronikfel, främst på de

första årsmodellerna. '

• Ägarna haräven rapporterat om svårlokaliserade

missljud från hjulupphängningen.

• Se även upp med läckande stötdämpare.

• Bromsskivorna har en tendens

att bli ojämna och vibrerar vid

inbromsningar.

 

95% av eierne sier de ville kjøpt en ny Vectra dersom de skulle bytte bil.

 

Er dere enige i dette? Har dere andre erfaringer med Vectra C?

Endret av p10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Modern kjøpte en ny vectra i 2006 1.9cdti 120hk cosmo. Har vært kjæmpe fornøyd med den, helt til nå..

 

Får en stund tilbake oppdaget vi en rar lyd når man svingte.. Hadde den på verksted på opel i tromsø, der sa de at det var topplagrene til støtdemperne..?? Så de skulle bestille inn nye lager, så skulle vi komme tilbake med bilen, og vi skulle selvfølgelig få det på garantien..

 

I dag skulle modern kjøre biln til tromsø får å få skiftet lagrene, og helt plutseli stopper biln mens hun kjører.. Hun klarte ikke å få start igjen.. Og det skal ikke skje på en bil som bare har kjørt 55 000km..

-Opel Vectra B 98

-Toyota Hiace 4wd lang 04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Modern kjøpte en ny vectra i 2006 1.9cdti 120hk cosmo. Har vært kjæmpe fornøyd med den, helt til nå..

 

Får en stund tilbake oppdaget vi en rar lyd når man svingte.. Hadde den på verksted på opel i tromsø, der sa de at det var topplagrene til støtdemperne..?? Så de skulle bestille inn nye lager, så skulle vi komme tilbake med bilen, og vi skulle selvfølgelig få det på garantien..

 

I dag skulle modern kjøre biln til tromsø får å få skiftet lagrene, og helt plutseli stopper biln mens hun kjører.. Hun klarte ikke å få start igjen.. Og det skal ikke skje på en bil som bare har kjørt 55 000km..

 

Med andre ord så kan bekrefter du de to mulige svakhetene nevnt i den artikkelen jeg leste!

 

Keep me posted!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, man kan si det sånn. Mekanikerne sa at motoren hadde havarert, men hvorfor har vi ikke fått vite enda, de klarte ikke å finne det ut i går ivertfall. Har ikke hørt noe mere i dag..

 

Motorbytte får vi selvfølgelig på garantien, men sånt skal ikke skje på nye biler..

 

Jeg må bare legge til at nesten hele slekta har opel, og vi er fornøyde, men dette er ikke bra:-O

-Opel Vectra B 98

-Toyota Hiace 4wd lang 04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Støtdempere er et vanlig problem, har samme bilen selv og måtte bytte de på ca 50 000 km. Nå er mye av det elektriske systemet defekt (130 000km)

Speedometer, kilometerteller, kontrolldisplay, EPS og ABS.

 

Alt på garantien. Etter de utsatte delene er skiftet, er det ingen problem.

i sin helhet meget fornøyd med bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtdempere er et vanlig problem, har samme bilen selv og måtte bytte de på ca 50 000 km. Nå er mye av det elektriske systemet defekt (130 000km)

Speedometer, kilometerteller, kontrolldisplay, EPS og ABS.

 

Alt på garantien. Etter de utsatte delene er skiftet, er det ingen problem.

i sin helhet meget fornøyd med bilen.

 

fikk du det på garantien for det om den er løpt ut? Er jo bra det, men jeg mener at grensa på garantien er 3år og 100 000km...

-Opel Vectra B 98

-Toyota Hiace 4wd lang 04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt sammenlignbart men har en Vectra B. Og syken på de har vært lyset i klima kontroll display. kupèvifta kan leve sitt eget liv. Men ellers utenom det har den vært veldig god. Nå begynner det å komme en del slitedeler som må byttes men det må man regne med når bilen er 8-10 år gammel

'05 Opel Astra GTC 2.0T

Audi Coupe GT B2 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Vurderer selv en Vectra c stasjonsvogn, helst fra 06/07. Hadde en Vectra A 95 V6, beste bilen jeg har hatt om en ser bort fra rust. En drøm å kjøre. Har en A4 (99) nå, fornøydd med den også, men altfor trang. Tror nok det blir Vectra igjen etter jul. Du får vel ikke en stasjonsvogn med mer plass? Syns de ser fete ut også, selv om de ofte fikk negativ omtale for utsenedet.

Opel Kadett C

Opel Rekord 2.0 E 1986 (skrotet)

Opel Rekord 2.2i 1984 (skrotet)

Opel Vectra A 2.5 C6 1995 (Solgt:(

Opel Vectra C 1.9 CDTI OPC line 2007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er generelt misfornøyd med den bilen. Har en vectra c 06 1.9cdti 150hk (z19dth) Har vært mye med denne bilen synes jeg.. bytta innsugmanifold en gang og nå må den byttes igjen, koster 4500,- for den pluss arbeid, begge hjullagerene forran gikk, 3500,- pr stykk pluss arbeid, begge bakfjørene knakk for ikke lenge siden, egr problemer har det vært mye av og to dyser er gåene nå til 5000 kr pr stykk fikk jeg opplyst... de adaptive frontlysa går bare opp å ned hele tiden og synes den støyer mye. Men den er god å kjøre og sånn da og automaten er ikke noe å klage på hvertfall :)

w124 300E Sportline 1992 Mod.

 

w211 200cdi 2007 Mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er generelt misfornøyd med den bilen. Har en vectra c 06 1.9cdti 150hk (z19dth) Har vært mye med denne bilen synes jeg.. bytta innsugmanifold en gang og nå må den byttes igjen, koster 4500,- for den pluss arbeid, begge hjullagerene forran gikk, 3500,- pr stykk pluss arbeid, begge bakfjørene knakk for ikke lenge siden, egr problemer har det vært mye av og to dyser er gåene nå til 5000 kr pr stykk fikk jeg opplyst... de adaptive frontlysa går bare opp å ned hele tiden og synes den støyer mye. Men den er god å kjøre og sånn da og automaten er ikke noe å klage på hvertfall :)

 

Hørtes jo voldsomt ut. Men sånne "problembiler" dukker opp av og til uansett merke. Hvilken modell er det?

Opel Kadett C

Opel Rekord 2.0 E 1986 (skrotet)

Opel Rekord 2.2i 1984 (skrotet)

Opel Vectra A 2.5 C6 1995 (Solgt:(

Opel Vectra C 1.9 CDTI OPC line 2007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt sammenlignbart men har en Vectra B. Og syken på de har vært lyset i klima kontroll display. kupèvifta kan leve sitt eget liv. Men ellers utenom det har den vært veldig god. Nå begynner det å komme en del slitedeler som må byttes men det må man regne med når bilen er 8-10 år gammel

 

Jeg hadde et liknende problem med klimaanlegget i min Vectra B, 99-mod. Kontakten var løs... Verkstedet skiftet væske og fikk satt i kontakten og vips: som nytt. Ellers: helt nytt spjeldhus, ny reg. reim, ny lambda sonde, luftmengdemåler. Ellers bremser og slikt, foringer men det er normale slitedeler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...

Hei, har en Vectra C stv. 2004 1.9 cdti som har gått 190.000

 

Pluss:

- Meget god plass, best i klassen tror jeg faktisk. Jeg er 2m, kona er 1,80 og med 2 barneseter, barnevogn osv. var plass førstekriteriet når vi ser etter bil. Svært få andre stasjonsvogner simovogna går inn på langs.

- God motor, bruker lite diesel, har vært nede i 0,45 Halden-Beitostølen med litt køkjøring gjennom Oslo. Grei 6 trinns manuell.

- God og kjøre, nesten sportslige kjøreegenskaper

- Lett å skaffe deler fra Tyskland og England. BILLIG!

 

Minus/vanlige feil:

- Svinghjul, dette er et altfor vanlig problem, søk på http://www.vectra-c.com. Opel deler gearkasse med flere andre, bla Fiat og Saab så det er nok et problem der også. LuK produserer svinghjul og clutch til disse og måtte faktisk sette opp en ekstra fabrikk for svinghjul fordi de ryker så ofte. Svakheten kan fikses ved å kjøpe svinghjulet fra 3.0 cdti som er sterkere, men noe dyrere. Uansett koster jobben ved rep så mye at det vil lønne seg. Gjelder for gearkasse F40, ikke M32 så vidt jeg vet.

- Registerreim ryker fordi vannpumpa ryker og stopper opp. Totalhavari av motor vanlig. Brukt byttemotor kan fåes fra Tyskland for ca. 10.000,- men dette bør ærlig talt verkstedet ta på seg hvis man har fulgt intervall for bytte av regreim (bytt alltid vannpumpe samtidig)

- Sliter innsiden av dekk veldig fort, særlig bak, ofte grunnet slitte øvre bærearmer.

- Øvre bærearmer bak (se over).

- Lås til bakdør ryker stadig og er dyr. Kjøp fra utlandet.

- Sidespeil løsner (koster 1000,- stk på Opel, 150 fra Tyskland)

- Stabstag foran knirker veldig jo tørrere og kaldere det er. Dette er ikke farlig og ingen "feil" som sådan.

Endret av trygvelo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår