p10 Skrevet Februar 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2009 Jeg vurderer å kjøpe en 07 mod Touran 1,9 TDI DSG. Andre kandidater jeg vurder den opp mot er Opel Vectra 1,9 CDTI (07 mod) og Ford Mondeo 2,0 TDCI (04-06 mod). Har les bruktbiltester av de tre på Auto Motor & Sport. Der står følgende å lese om Touran: http://www.automotorsport.se/biltester/2007/0713/071308.pdf[/url]"]VW Touran:+ Motorer, ekonomi, utrymmen, kvalitetskänsla. - Verkstäder, vägljud, fjädringskomfort. Tänkbara svagheter: • Låssystemet Det är relativt vanligt med störningar av något slag. Det kan vara trasslande centrallås och kärvande dörrlås, framförallt till bakluckan. • Värmen Flera klagar på dålig värmekapacitet, några har också trubbel med dieselmodellernas tillsatsvärme. • Startproblem Startnycken kan få problem i kommunikationen med bilen. • Serviceintervallerna Enligt VW ska de flesta modeller servas med cirka 3 000 mils intervall, i själva verket säger bilen ifrån betydligt tidigare. • Verkstäderna Ett flertal ägare rapporterar problem med verkstäderna. I första hand är det bemötandet som irriterar kunderna. 86% av eierne ville kjøpt en ny Touran dersom de skulle bytte bil. Er dere enige i dette? Har dere andre erfaringer med Touran? Siter Nissan Primera LX '92 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Germanlook Skrevet Februar 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2009 De fleste somklager på varmen kjører importbil som mangler vinterpakken som er standard i Norge. Har selv en 08 1,9 TDI DSG som har passert 50.000km uten et eneste problem. Har kun skiftet en parklyspære utover vanlig service. Kommer til å kjøpe Touran som min neste bil også i løpet av neste år. Siter Proud member of: Der Volkswagen Schnellfahrers http://dvs.skynetblogs.be -73 1303RS -13 Polo WRC edition -15 Octavia RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mortenaa Skrevet Februar 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2009 Hei! Er veldig fornøyd med min Touran bortsett fra dette: • Värmen Flera klagar på dålig värmekapacitet, några har också trubbel med dieselmodellernas tillsatsvärme. Har problemer med dieselvarmeren, den har sluttet å virke. Tar tid for bilen å få opp varmen uten denne. Men den bruker jo minimalt med diesel og da kan man ikke forvente all verden. Når bilen når driftstemperatur så er varmeapparatet kjempebra og ingenting man klager på. Kjøper gjerne Touran igjen. Siter - Volvo V40 - Volvo 142 - Volvo V40 T4 - VW Touran 2005 TDI ® Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet April 8, 2009 Rapporter Share Skrevet April 8, 2009 Webastovarmeren er no ordentlig møkk. Jævelig bra når den virker, men omtrent alle får problemer med denne om vinteren. En ting som er viktig å huske, aldri kjør under 1/4 tank, da stopper varmeren, og du må på møller for å låse den opp Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg