Gå til innhold

Audi 100 2.3E, fusker/stopper,

Ranger emnet


alek_88

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en 92 audi 100 med 2.3E motor.

Motoren starter og går, så brått stopper den og omtrent starter igjen med engang, men samtidig fusker og hoster som helst.

 

Jeg har skjekket alt av bensintilførsler, oljetrykk, luft, osv osv.. Så det eneste jeg kan tenke meg er at coilen kan være ødelagt? Fordeler/plugg/ledn. virker veldig bra, så tenkte jeg bare skulle høre her før jeg kjøper no ny coil?

 

Takker for svar:D

Endret av alek_88

sap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallgiveren ligger i fordeleren på disse,så du må nok bytte hele fordeleren..

 

Om det er den samme på 4 og 5 sylindret motor,skal jeg ikke si sikkert,men er vel heller tvilsomt ettersom d er 1 sylinder i forskjell..Men dette vet vel noen andre vil jeg tro:)

 

Okei, bilen står i byn nå, så får ikke skjekka heller se.

Nei, trodde kanskje at føleren var løs jeg, for det er vel det hurtigkoblinga på utsia går til, og tenkte kanskje den var delt med fordeleren, men men.. Dyrt er det for en ny fordeler a? Er vel rundt 3000 det veel?:S

sap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekka vakum slangene rundt om? Jeg hadde de samme symptomene på min 2.3E og det var vakumslager som hadde sprekt!

 

hvilke vakuumslanger?

 

nei, er nok ikke det seh;p hehe, kunne vært det, men nå er det ikke gnist heller. gnister bare en gang, når du vrir om tenninga, mer gnister det ikke på pluggen, samme hvor mye du kinnern på starter'n.. Har bytta coil, og den coilen jeg bytta til, funka på forrige bilen, så regner med det er hallgiveren som sitter i fordelern som er ødelagt. Er jo den som skal gi puls til tenninga..

Skl ut på skroten å hente meg en fordeler i morra, nekter å betale 3k for en ny;P hehe

sap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår